Gravid!

(då - inte nu)

19 december 2003 då vaknade jag som vanligt omkring 6.30 och skulle till jobbet. Det låter ju hur ointressant som helst MEN det var morgonen då jag gjorde ett graviditetstest och det visade positivt. Jag blev så lycklig, men omtumlad och jag undrade vad jag gett mig in på. Nicolas som alltid varit väldigt morgontrött brukade gå upp efter att jag gått. Jag klistrade upp testet på badrumsspegeln och sedan bar det av till jobbet. Jag hade precis kommit till jobbet när mobilen ringde och Nicolas frågade morgonraspigt "är det vad jag tror att det är?". Lite fnissiga blev vi och jag fick gå ner till jobbets garage så att ingen skulle höra vad vi sa. Hemligt hemligt. ;-)

På kvällen skulle vi ha fest för vår chef som skulle sluta. Jag hade varit med och arrangerat det och vi gick till en libanesisk restaurang med magdans och exotisk mat. Naturligtvist kunde jag ju inte dricka och jag ställde gärna upp som chaufför när kollegorna frågade.

Det är ett kärt litet minne, inget inget ovanligt, inget extraordinärt men för mig alldeles speciellt.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilket härligt minne! Exakt tre månader senare, 19 februari -04 var det dags för mig :-)

Postat av: ÅsaF

Mysigt att tänka tillbaka förstår jag! Tänk va mycket som hänt sen dess du! :-) Kramis

2006-12-20 @ 17:04:14
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: malin

oohhh...mysigt...får mig att minnas också... tänk vad spännande det var! kommer ihåg att vi bestämt att inte säga något till NÅGON de första dagarna, men Marcus hade kunnat hålla sig typ tio sekunder när hans jobbarkompis hämtade honom på morgonen "jag ska bli pappa" utbrast han *hihi* vad roligt att läsa om ditt kära minne vännen! *kram*

2006-12-20 @ 22:30:56
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: madde

Ett minne som måste scrappas! Tänk vad roligt att ha sedan när du är gammal och glömmer ;) kram

2006-12-23 @ 08:37:12
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Sverreiris

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2009-03-18 @ 08:29:58
URL: http://sverreiris.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback