Syskonkärlek

36331-26

Téa är väldigt glad i Gabriel, det blir mycket pussar och kramar och man får vara med för det blir lite mycket av varan också ibland. Först var det lite trixigt, Téa visste inte riktigt hur hon skulle vara nu när det kommit en ny bebis i huset och det får man ju förstå - det måste varit en enorm chock för henne men redan nu märker man att hon vant sig och det är skönt.

Jag är fortfarande väldigt väldigt trött. Första natten var inatt med lite sammanhängande sömn om 2+3 timmar. Kan det fortsätta så så har man snart fått en hygglig rutin iaf. Efter att Gabriel fyllde sin blöja ordentligt med svart skräp igår kväll så verkar han må prima, äta bra och sova bra så vi får hoppas att det håller i sig.

Ikväll ringde en kvinna från Vi Föräldrar för en intervju. Jag blev tillfrågad av barnmorskan vid förlossningen om jag kunde tänka mig att ställa upp på en intervju och det hade jag inget emot. Artikeln ska handla om förlossningsrädsla och hur man på olika sätt har tacklat den. Vi är tre stycken som intervjuats och som tagit till lite olika grepp för att hantera den. Ska bli jätteintressant att få läsa och en fotograf ska skickas ut. Bäst jag bokar tid hos frissan imorgon så jag hinner bli lite fräsch i håret. ;-)

Annars tror jag att hormonerna börjar fjanta runt i kroppen. Nicko tog Téa och gick över till sina föräldrar och helt plötsligt kände jag mig otroligt ensam och övergiven, trots att jag i vanliga fall bara brukar njuta av en stund för mig själv i lugn och ro. Gabriel sov, allt var tyst... Nä, vara själv är inte riktigt min grej idag iaf så jag fick skynda efter. Det är väl vanligt på dag tre efter förlossningen att man har stora gråtardagen men jag är väl lite seg och tar det idag. Fast jag är inte särskilt ledsen.. faktum är att jag NU börjar fatta hur go liten kille Gabriel är och vilket privilegium det är att få ha två friska och härliga barn.. iofs en anledning att få gråta åtminstone en lyckoskvätt.

Kommentarer
Postat av: Mama

Åhhh!!!! GRATTIS till lilla Gabriel! Gud, så fina barn du har. Gråt en lyckoskvätt du. Och en liten babyblues-skvätt också kanske.. Är avis på dig att du har två barn. Det är ju inte förrän då man är riktig mamma juh :-? (har jag hört). Jag ska nu lägga mig bredvid småfebrig dotter och njuta av _en_ perfekt unge! ;-) SKÖT OM ER!!!!!!

2006-02-04 @ 23:20:23
Postat av: Helen

va roligt att The har blivit en så stolt storasyster!!
Underbar bild var det också!!
kram

2006-02-05 @ 10:08:34
Postat av: Åsa

Såååå söta de är!!! Kanonbild! Och tur att de är samstämt klädda så du kan scrappa bilden sen... ;-)
Förstår att det är omtumlande och många förändringar för er nu. Så skönt att höra att det går åt rätt håll iaf och att ni har varandra och svärisarna till stöd! Perfekt! :-)
Och du, va spännande med intervjun!! Vill veta allt sen! :-)
STOOOOOR KRAM!

Postat av: Lindzi

Å så fina de är! Grattis! Nu är ni en hel familj! Så coolt. Ta hjälp av din omgivning när du behöver! Det är tufft i början när man inte får sova. Kram!

2006-02-05 @ 17:50:11
Postat av: Ingela (FF)

Åh vilken härlig bild! :D Ska du framkalla den så gör en extra till mej!!

2006-02-05 @ 23:37:41
URL: http://frids.net
Postat av: Helen

Hej hoppas allt är bra med er alla?
kram

2006-02-07 @ 19:39:05
Postat av: Wilhelmingelin

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-06-01 @ 08:23:38
URL: http://wilhelmingelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback