Väntar å väntar å väntar...

... på att Pytteliten vill komma ut. Jag vill ha förlossningen som ett minne blott och kunna fortsätta med mitt liv som tvåbarnsmor istället. Efter gårdagens illamående och dåliga mage så borde det dock inte vara alltför långt borta. Som min vän Ingela sa igår så är det det första tecknet på när en tik ska valpa - att hon mår illa och tappar aptiten. Vi är nog väldigt lika där djur och människor.

Som peppning inför förlossningen då jag är så orolig för smärtan så har jag på mitt skrivbord (på datorn) lagt den första bilden som togs på Téa när hon kommit upp på min bröstkorg. Visst är hon lite slajmig och kletig ännu, men det allra vackraste och underbaraste jag upplevt så jag försöker att tänka på målet istället för de sista smärtsamma timmarna av resan till ett barn.

Färsk Téa  Färsking!

Nu när jag inte längre orkar gå till affären eller göra så mycket annat nyttigt så har jag scrappat lite. Än har jag sommarbilder som väntar på att scrappas men det är ingen idé att forcera något utan att jag hittar rätt papper och rätt idé innan jag sätter igång. Jag har mest ägnat mig åt julbilderna på sistone och här är mitt senaste alster som är ett bidrag till en skissutmaning på Love 2 Scrapbook.

Lek med julklappar Lek med julklappar (ja, pennan hittade hon förstås själv och stoppade i där hon tyckte det var lämpligt....)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh så fin julklapps-lo'n är!! Fräckt med meshen!
Snaaaaaart är pytteliten här!! Styrkekramar skickas över stan! :-)

2006-01-23 @ 12:58:22
Postat av: Ingela (FF)

Hm... Kan du inte försöka klämma litegrann själv? Så går det säkert fortare? ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback