Vild & Vacker!

Scrappat
Vild och vacker - det är min tjej, fast inte så vild egentligen men just när bilderna togs så var hon så härligt busig och skrattig.
Jag har mina scrapsaker framme nu så jag hoppas få till ngt mer snart. Jag har fått låna flera Creating Keepsakes-tidningar av min vän Minna och jag låter mig inspireras och hoppas att jag kan utvecklas även om jag inte hinner scrappa så ofta.

Vild & Vacker (vä)

Vild & Vacker (hö)

Tack Minna för de fina banden och blommorna och
Åsa för den olivfärgade chalken jag använt till texten!

Téa
Nu rinner orden ur Téa att det inte är någon idé att ha en uppräkning men tvåordsmeningar börjar komma och favoriten är "hi daddy" "hej mummy" (hon vet tydligen skillnaden på hi och hej till oss båda iaf) men sedan säger hon till mig och Gabriel "heeeeeeej min tjej". Gabriel lyser upp som en sol när han får Téas uppmärksamhet så han har inte vett att bli förolämpad ännu som tur är. Som den lilla kopieringsmaskin hon är så säger hon ju det som jag brukar säga till henne såklart.

Gabriel
Fjärde tanden har kommit och inte nog med det utan han har lärt sig att komma framåt när han ålar på golvet också. Han har en säls teknik men oj vad fort det går när han ställt in siktet på ngt.

Jag
Mjölkstockning i helgen med feber och illamående. Usch! Ett par månader kvar med amning sedan känns det som om det räcker. Det är ljuvligt när det funkar men ett helsike när det inte gör det. Nu mår jag bättre, om än lite trött men jag har inga storvulna planer i sikte så jag tar allt i min och barnens takt.




Kommentarer
Postat av: madde

Underbara LO och underbara kort. Tycker att korten verkligen kommer fram med det pappret. Sköt om er! Kram

Postat av: Sanna - liljan_

Åhhh vilken läcker LO du har gjort! Det måste vara härligt att höra Téa prata på och härma efter er. :-D
kramis

2006-07-18 @ 08:21:22
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Åh Anna så underbar dubbel du gjort!!! Så mysigt och perfekt färg-/pappersval! Kul att du hinner/orkar scrappa lite igen och får användning för chalksen. :-)
Hoppas du mår bra snart igen!
Kramen Åsa

2006-07-18 @ 11:05:06
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Malin

Underbar layout! Kul att vi använt samma papper till våra tjejer. *ler* Det är ju så läckert!

Det där med mjölkstockning avundas jag dig inte... jag förstår precis hur jobbigt du har det... hade samma sak med Elin, hon åt så oregelbundet att det var helt omöjligt att få "produktionen" att ställa in sig... jag slutade faktiskt amma henne lite tidigare än planerat på grund av detta. Nu vet ju inte jag exakt hur gammal Gabriel är, men du ska nog överväga att dra ner på/sluta amningen om du mår så dåligt vännen... Om du mår bra så mår barnen bra, så sa min BVC-sköterska till mig när jag oroade mig för att sluta amma för tidigt... *kram* på dig (hoppas inte du tycker att jag "lägger mig i"....)

2006-07-21 @ 09:09:19
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Helen

Oj vad det händer grejer! underbart väder verkar ni också ha haft. jag harprecis kommit hem från en vecka i stugan med massa sol,bad och slappande. Helt underbart. När är det ni kommer till karlstad?
kramar!

2006-07-21 @ 09:25:12
Postat av: Maria

Vilken härlig layout!

2006-07-22 @ 14:19:40
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: Ulrika

Vilken fantastiskt fin dubbel! Papprena passar jättebra till de fina somriga bilderan, härligt!

2006-07-28 @ 21:56:59
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback