Stackars liten


Bobby

Lilla Bobby, jag hoppas att någon ängel-mamma sveper in dig i sin famn, omsluter dig med sina vingar och ger dig trygghet och kärlek.

Jag har legat sömnlös inatt efter att ha sett nyheterna om hur stackars lilla Bobby torterades till döds. Bilderna har rullats upp igen och igen för mitt inre. Jag förstår inte hur någon kan vara så ond.
Så rädd han måste varit. Så ledsen. Så liten. Så ensam.
Två vuxna mot ett litet barn - så fegt, ruttet, oförsvarbart! Kan en kvinna verkligen känna sig så hotad och så underlägsen en man att hon inte ens skyddar sitt barn? Hade hon inga spärrar? Att mannen inte hade det vet vi ju redan.

Utdrag från GP: "Paret klädde av Bobby, drog ut och lade honom på rygg på gården i minusgrader och skottade därefter snö över det nakna barnet. Mamman satt grensle över sonen och höll i hans armar, medan den 39-årige sambon trampade på hans bröstkorg. Kraftigt nedkyld och knappt vid medvetande släpades 10-åringen in i huset. Där tejpades han fast vid en stol och placerades vid en stark värmekälla för att tina upp. Efter en stund skickades Bobby i säng. Vid 23-tiden påträffades han död, kvävd i sina egna spyor. "

Vidare står det: "Med hjälp av ett strömförande stängsel har paret gett honom elchocker i underlivet.
Flytande stearin har droppats på hans kropp. Vedträn och livremmar har slagits mot hans huvud, samtidigt som han suttit bunden. Vid ett tillfälle, när Bobby bajsat på sig, blev han tvungen att ha sina nedsmutsade kalsonger över ansiktet under en hel natt. Han fick äta kattmat med ravioli och de har hällt i honom sprit genom en tratt."


När jag läser det där så blir jag kräkfärdig. Jag vill ta alla utsatta barn under mitt beskydd för ingen ska ens behöva uppleva något som ens kan antydas vara i närheten av något endaste litet av det där.
Jag känner mig så ledsen över hur han blivit behandlad av de som skulle vara hans beskyddare, ge honom trygghet, värme och kärlek.



Kommentarer
Postat av: Emma

Usch!! Så tragiskt så man inte tror att det kan ske!! Blir gråtfärdig när jag tänker på att det finns så onda människor som kan göra så mot ett barn!!! Nåt positivt i det hela är väl att han garanterat har det bättre där han är nu än han hade med dom där hemska människorna!!

Postat av: Helen

Håller med..det är helkt offatbart och overkligt på något sätt!
Att människor kan vara så grymma är över mitt förstånd! Helt vidrigt!
Många kramar!

2006-05-03 @ 19:02:33
Postat av: Lindzi

Jag bara grät igår när jag läste detta... kunde inte fatta...

2006-05-03 @ 19:12:03
Postat av: madde

Titta då inte på tv 4 ikväll... Nu har jag suttit och försökt skriva ner något vettigt, men det blir bara pannkaka... En ängelmamma/ängelpappa, det är hos dem Bobby är. Så måste vi tänka! Sov gott. Kram.

2006-05-03 @ 19:12:45
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Det finns inga ord som räcker till...Så tragiskt och bedrövligt och alldeles onödigt... :-(

2006-05-03 @ 19:37:32
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: alice

Jag har aldrig skratta så mycket i hela mitt liv

2007-04-03 @ 16:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback