Jag - ingen vanlig människa! ;)

Nog för att jag är unik men...


Fick samtal från en kollega igår, vi pratade en bra stund och hade jättetrevligt, så berättade hon att hon läst Vi Föräldrar.. ett nummer eller så efter det som jag och familjen var med i. Det var en insändare som hade irriterat sig på min titel Lägenhetsuthyrare (i själva verket är den bara Uthyrare men de fipplade på Vi Föräldrar för att göra den mer beskrivande om vad jag gör). Insändaren var irriterad över att det att det aldrig är några vanliga människor med i artiklarna, såsom sjuksköterskor t.ex. Hon ansåg att de på Vi Föräldrar var titelsjuka

Jag brast ut i gapskratt. Jag, inte vanlig? Så mycket svensson man kan bli om hon frågat mig. Att vara lägenhetsuthyrare är inte precis ett glassigt jobb, det är ett j-a slitgöra för det mesta, stressigt, många bollar i luften, många att samordna och ha kontakt med och det för en helt ofantastisk och vanlig lön (precis som för en sjuksköterska.. som dessutom har längre utbildning och säkerligen högre lön än jag). Vad tror hon, denna människa? Jag förstår ju att just min yrkestitel bara blev en droppe som fick bägaren att rinna över.. men jag tycker att hon är ett ypperligt exempel på någon som har attityd om något som hon inte har ett skit koll på. Det gav mig och min kollega ett gott skratt iaf.



Kommentarer
Postat av: emelie

oj oj oj, vilka människor det finns. men hon kanske var stockholmare, där är det ju så svårt att få lägenhet så den som sköter uthyrningen är nog en väldigt speciell och lyckad människa ;-)

Postat av: Lindzi

Det låter som någon akademikerfientlig sate som var rädd att du var tät som en mäklare :-D

2006-11-22 @ 20:06:55
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Men jisses va vissa människor har mycket tid över som kan skriva sådana insändare...? :-) Kraaaam!

2006-11-22 @ 20:59:39
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Ingela

Det visste jag väl... att du inte är någon vanlig människa ;)

2006-11-22 @ 21:07:21
Postat av: Sanna - liljan_

Kan bara hålla med - klart du inte är någon vanlig människa! Du är ju världens goaste tjej!
kramkram

2006-11-22 @ 22:20:57
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Malin

*skrattar* ja en del människor... men hon kanske kände på sig vad alla vi som träffat dig vet - att du faktiskt inte är en vanlig människa... du är alldeles unik och fantastisk vännen! (även om du har ett alldeles vanligt, crappy jobb att gå till och få dåligt betalt för *hihi*) KRAM!

2006-11-22 @ 22:56:44
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: madde

ett gott skratt förlänger livet. det finns alldeles för många månniskor som har för lite att göra... men man kan tycka att det finns andra saker som är viktigare att skriva insändare om... ha en underbar dag, du ovanliga människa! kram

2006-11-23 @ 10:32:05
URL: http://maddesigno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback