Dramatisk fotografering på ÖF


Idag var det fotografering på öppna förskolan och som tur var var barnen hyfsat pigga så det kändes okej att dra ut dem i regnet. En jättebra fotograf var det som var engagerad och hur gullig som helst mot barnen. Vi kämpade han och jag för att få Gabbe att le, men icke sa nicke, det ville han inte alls.

Téa var lättflörtad och nästan alla bilder blev bra så jag bad fotografen att välja det han tyckte var bäst.

Sist men inte minst - en syskonbild! Det var inte lätt för Gabbe ville inte vara med och det slutade med storgråt. Jag tog honom under armen när allt var klart (jag var dysvettig och glad att det inte var jag som skulle fotograferas) och skulle välja ut syskonbilden - *!#!* PANG *!#!* - det var Téas huvud i stengolvet. Underlaget de hade suttit på var en väska med fårfäll, lite obekvämt men ändå stabilt... men 15 cm bred och det var inte så lätt att gå av som jag trodde och kanske överskattar jag Téas förmågor ibland.. hon är trots allt bara 2 år.

Storgråt och fotografen blev förfärad men allt gick bra. Téa fick en bula och jag hade lite koll på henne men väl hemma efter sångstund på öf, lite fika med Nalle Puh-kex så var allt rättså okej igen.

Nu längtar jag bara efter bilderna! :)


Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Nääää men stackars lilla Téa... :-( Så snöpligt avslut på det hela. Ser fram emot fotona sen!! Förra årets blev ju superbra! :-) Snart ses vi!! kramisar Åsa

Postat av: emelie

vilken dramatik! hoppas att det har gått bra med lilla huvudet.

2006-10-23 @ 22:57:21
URL: http://emeliesscrap.blogg.se/
Postat av: Sanna - liljan_

Ojoj vilken dag! Men jag vill bra gärna se bilderna sen! :-D Längtar till helgen, ska bli så roligt att prata mer med dig!
kram

2006-10-24 @ 08:19:10
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Malin

HJÄLP! jag fattar precis... det är såå jobbigt att försöka få dem att LE mot fotografen när de bara gråter... *ler* hoppas att korten blir bra - ska bli spännande att se! vi fick hem Linus skolbilder igår och han är så stor grabben...och jättefin blev han. vet du vad - snart ses vi! *kram*

2006-10-24 @ 08:33:53
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: madde

Stackars liten! Hoppas bulan slutat värka... Fotografering - min son gallskrek första gången. Han är helt rödögd på fotot... Fast andra året skrattar han mest av alla... Sköt om er. Kramar.

2006-10-25 @ 07:25:06
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Zara

Ja du, jag vet exakt hur du känner det. Man är helt slut efter att ha försökt få till barnen, få dem att inte gråta, att se lite glada ut... Ja...
Hoppas det blir bra bilder och att Teas bula gått ner!
Kram

2006-10-25 @ 08:24:55
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Helen

Men usch och oj stackars lilla thèa vilken tur att allt gick så bra!
Krama om dom från mig.skickar med en till dig och nicco också!

2006-10-25 @ 18:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback