Rapport från morfslottet

Ja, nu har jag då börjat jobba och även om jag inte jobbar heltid så är jag otroligt trött om kvällarna och har haft huvudvärk några kvällar. På nyheterna i både tv och tidningar så står det nu att det tar två veckor att komma igång för fullt på jobbet igen efter semestern... Hur är det då efter tre år??? Jag tycker nog att jag borde kunna köra på för fullt men jag borde sänka förväntningarna på mig själv en smula. Mycket små tekniska detaljer med mobiltelefon, inlogg och skrivare strular fortfarande och sätter käppar i hjulet för effektiviteten.

Om kvällarna är jag jättetrött än så länge och jag är SÅ glad att jag fick börja jobba innan inskolningen på dagis börjar så att jag får fokusera på jobbet nu. Jag är otroligt scrapsugen och lusläser de två senaste Creating Keepsakes.. Känner att jag inte hänger med riktigt på alla nya, härliga produkter som kommit på sistone. Snart är det mässa vilket jag ser fram emot och framförallt scrappeningen där jag bara får sitta och skapa en hel helg och umgås med alla go'a scrappare. :)

Barnen mår jättebra, Gabbe har numera samma skostorlek som Téa, väger lika mycket och har bara 5 cm kvar tills han är ikapp henne på längden också.. Snackar i massor gör de båda, Gabbe mest om att han vill smaka på allt han ser "kaka" det är smaka, det är hans favoritord. Téas favoritfras nu är "vi ses snart". stänger dörren om sig och så är det fest och spralligt när hon kommer tillbaka.

Sådär, det var en liten rapport från morfslottet det..
Ha det bra!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Malin

mmm känner igen det där... det är många motorer i kroppen som skall startas igång när man kommer tillbaka... jag känner också av det - och då handlar det ändå bara om att komma igång efter semestern... förstår hur du har det vännen! skickar lite uppiggande kraft till dig *blink* härligt att barnen mår så bra! *kramar*

Postat av: Sonja

Va kul att höra från dej och vardagen. Det låter som du jobbar på Akelius! Just det där med skrivare och sånt som inte funkar känner jag igen. Det är väldigt frustrerande när arbetsredskapen inte funkar. Tänk att Gabriel har blivit så stor. Tyckte inte det var längesen man fick den glada nyheten om att han var född! Ha det så gott Anna och förhoppningsvis slipper du snart din "börja igen huvudvärk" Allt tar sin lilla tid!

2007-08-08 @ 20:01:33
Postat av: Nina

Ta det försiktigt nu i början, låt det ta tid - för 3 år är en väääääääääääldigt lång tid. Snart kommer du in i det och då går det mer automatiskt för dig att vara effektiv tror jag.
Oj, så han växer lillemannen!!! Härligt att barnen mår bra. Hur reagerar de på att du lämnar hemmets vrå för jobbet?
Kramar i massor!

2007-08-08 @ 20:06:37
URL: http://papperspyssel.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Kul med en uppdatering om er! Skönt att du kan fokusera på jobbet och komma in i en ny rutin i taget.
Och låta huvudet vara trött! :-) Ta hand om dig och familjen! Kramis Åsa

2007-08-09 @ 10:35:13
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Noastella

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2010-01-04 @ 08:46:20
URL: http://noastella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback