Utmanad - något ni kanske inte visste om mig

Jag har blivit utmanad av Ulrika, Kicki och Emelie!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har kräkfobi! Hade det som barn och tonåring för att sedan försvinna under många år för att komma tbx igen. Helpest nu när vinterkräksjukan härjar som bäst. Jag prenumerar på norovirusrapporter (vinterkräksjukerapporter) från
Smittskyddsinstitutet.

2. Jag har åkt runt på marknader och sålt fyllda jättecrêpes
och våfflor med min pappa. Hur kul som helst och vad mycket spännande folk man träffade på!

3. Jag har varit mellanhand i en droghandel
.. Inget jag är stolt över. Det handlade om något som inte var narkotikaklassat då, men som är det nu - no further details! Många år sen och preskriberat nu.

4. Jag avskyr Science Fiction med brinnande iver, medan min man har hyllmeter med StarTrek och älskar allt sånt. Klarade av 20 minuter av Sagan om ringen men mer än så har jag inte sett och kommer inte heller att se.

5. Jag är väldigt snäll som vuxen, men när jag var liten så bossade jag över min lilla kusin som under en period var dagbarn hos oss. Hon skulle få tio öre varje dag som hon bäddade min säng.. men hon fick aldrig pengarna. Som tur är har hon förlåtit annars hade det bliivt jädrarns dyrt nu med ränta och allt. Mina småbröder kallade mig för TyrAnna

6. Har alltid Treo i väskan. Bra att ha till mycket olika krämpor.

Det var lite mer, eller mindre, okända fakta om mig.
Nu utmanar jag:

ÅsaF
Anna-Carin
Mallafors
Maskrosfjun
Tussan

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Rolig läsning!! :-) Jag antar utmaningen men måste klura på den lite först... hihi! Kram!

Postat av: malin

åh vad roligt att läsa lite annorlunda bra-att-veta-saker om dig... och ojojoj... klart jag antar utmaningen - men får klura lite! *kram* tack för pratstunden förut, krya på dig vännen

2007-03-05 @ 14:38:32
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: helen

Håller med dom andra, rolig läsning!
Skickar stora måndags kramar!

2007-03-05 @ 15:36:46
URL: http://svartochvit.blogg.se
Postat av: Sonja

Anna, detta visste jag inte om dej men jag vet att du är en genomärlig människa så det var hur kul som helst att läsa. Jättecrepes låter mumsigt har inte sett det på nån marknad här!Förresten har du sett att de har I stormens öga av Tamara McKinley på bokrean i år Ha det så bra!
Kram från Sonja

2007-03-05 @ 19:38:55
Postat av: silwerstar

Kul att lära känna dig lite mer!! :-D

2007-03-06 @ 20:51:23
URL: http://silwer.blogg.se
Postat av: Nina

Vissa grejer kände jag till, andra inte. Kul att få lära känna dig ännu mer! Kram!

2007-03-06 @ 21:54:35
URL: http://papperspyssel.blogg.se/
Postat av: tinafina

Hihi...kul att läsa lite mer om dig!!!
kram Tina

2007-03-11 @ 21:01:28
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: [email protected]

hej på dej..
jag har bloggat mej runt och hamnade här på dina "konstiga" saker...jag bara håller med dej, jag har oxå kräkfobi..hör jag att de går runt omkring i omgivningen så blir jag helt ifrån mej och storbölar, jag kan inte hjälpa de..har alltid handsprit med mej i väskan...Äntligen läser jag om nån mer än mej som har detta men tyvärr e de den värsta fobin att komma över, man framkallar ju inte gärna kräkningar för att komma över de...herre jisses va jag skrev mycke här då...förövrigt mycke fint har du gjort:)

2007-03-16 @ 20:22:25
URL: http://camillarietz.blogspot.com
Postat av: [email protected]

hi hi ..förövrigt så hatar jag oxå sagan om ringen...kollade i en kvart..haha

Camilla

2007-03-16 @ 20:24:02
URL: http://camillarietz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback