Reflexer och ostkaka



Ärligt talat, hur svårt kan det vara att få på ungar reflexer? När jag kör barnen till dagis så är det kolsvart ute. Vi passerar en skola och de flesta ungarna på väg dit är klädda i mörka färger och många är utan reflexer. De springer över gatan och man ser dem ju ordentligt max fem meter framför bilen. Det har aldrig varit nära med någon olycka men BARN har ju inte alltid koll heller och springer rakt ut.. Men PLIIIIIIIZ sätt på ungarna reflexer!!! Tycker de att det är töntigt så se till att köpa skor, jackor och overaller med reflexer.



Ostkaka



Ser kanske inte så god ut men den är ljuvlig. Ännu godare blir den med lite färska bär, men det är dåligt med den varan nu.
  • 4 ägg
  • 1 stort pkt Keso
  • 3 dl grädde
  • Lite kardemumma, kanske lite kanel
  • 1 msk vaniljsocker
Rör ihop alla ingredienser. Häll smeten i en ugnsfast form och grädda i 200 grader till ostkakan fått en fin gyllenbrun färg och fått en fast konsistent. Ca 35 min

Såhär gör jag den, ingen mandel och ingen bittermandelolja, men det tar man ju såklart i om man vill.

Kommentarer
Postat av: Daniela

Bra skrivet! Såklart ungarna ska ha reflexer! Till och med mina "bäbisar" har ju det. Spike och Mandos alltså. ;)



Mmmm ser ju urgott ut!!!



PS: Nu finns lite bilder från Liseberg, du ville ju se :P



KRAM!!

Postat av: Zanya

Mmm, vad gott det ser ut hungrig Jag skall spara receptet helt klart :D Tack :)) Ang reflexer.... kunde inte hålla med dig mer! Så hemskt..man riktigt känner olyckan som ligger på lur :(

Kram på dig vännen, och hoppas du får en härlig dag :)

2008-12-09 @ 08:43:04
URL: http://www.zanya.tk
Postat av: Annika

Kan bara instämma... reflexer behöver ALLA!!



Så smarrig kakan ser ut!! Får absolut provas en morgon!



kramis

2008-12-09 @ 08:48:59
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Kamilla

Ja, ungar skulle vara födda med reflexer!!!

Våra barn har fått sådana flouriserande "vägverkets jackor" så dom syns på lååångt håll! toppen är det och makens jobb sponsrar...det är ju reklam på dem, men what the h... ;)

MUUUMS vad gott det såg ut, jag tar och skriver ned receptet..jag ääälskar keso!

2008-12-09 @ 12:20:55
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Annika

Det är med en stor Ära som jag tilldelar dig Nobelpriset 2008 inom ämnet Mammakunskap!



Du är unik!



På bloggen kan Du läsa mer om det ärofyllda priset!



Kramis

2008-12-09 @ 14:19:16
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Lotta

wow vad det låter gott! jag knycker receptet och försöker nog göra en i helgen, vadå pepparkakor och lussekatter till lucia man måste väl kunna ha ostkaka eller?

Tack för receptet!

Lotta

2008-12-12 @ 18:47:28
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback