Trehjuling & familjemiddag

Igår så var det vårväder ute och solen lyste. Vi var ute en sväng mitt på dagen, innan Téa fick feber, och tog fram trehjulingarna till barnen och promenerade till lilla lekparken på gatan. Téas trehjuling är av en bra variant som man kan höja och sänka sadel och styre på, men Gabbe har en ärvd trehjuling av mindre variant och den är så liten nu att han knappt får plats med benen och trampa, stackarn!

Det gav oss såklart idén om vad han ska få i födelsedagspresent - en rejäl trehjuling! Det lär dröja ett par år innan vi vågar låta honom cykla på tvåhjuling så det är lika bra att han får köra rally med en trehjuling ett tag till. :)

En sånhär får det bli till hans födelsedag:



Hoppas nu bara att man kan hitta trehjulingar i leksaksaffärerna mitt i vintern. Eftersom det inte är mycket till vinter i Göteborg så går det alldeles utmärkt att cykla större delen av året.

I eftermiddags så dukade vi fin familjemiddag, för bara vår lilla familj på fyra personer, med det närmaste julbord vi kommer att komma i år - rödbetssallad, köttbullar, prinskorv, ost, skinka och grönsaker. Vi hade faktiskt sill... i typ fem sekunder... jag upptäckte att det var en kylkonserv som inte stått i kylen så den smakade läskigt. Vi och barnen njöt och hade mysigt. Min svärfar har ett uttryck som han använt under Nickos uppväxt - "This is us". När vi trivs som bäst och är tillsammans och har trevlig så säger vi också det - This is us. :)

Nu ska jag fortsätta njuta av dan före dopparedan.

Kommentarer
Postat av: malin

vad mysigt det låter :) hoppas nu att ni får en riktigt härlig jul, kram till dig och din fina familj ;) tack än en gång för det fina julkortet... (psst - Marcus undrade vad det var för musik på cd'n ler men jag har INTE rivit bort och kikat - får nog gömma kortet så att han inte gör det själv... hihi) KRAAAAM

Postat av: Linda/Zanya

Ville bara önska dig en riktigt GOD JUL! :D

kram

Zanya

2008-12-24 @ 10:38:14
URL: http://www.zanya.tk
Postat av: Daniela

GOD JUL på dig gumman!!!

Hoppas att ni får en riktgtigt mysig julafton nu!



Läskigt smakande sill, lät inget bra det inte :/



Kram på dig!!!

2008-12-24 @ 10:50:44
URL: http://neliz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback