Téas tandläkarbesök

Igår var Téa hos tandsköterskan för årlig kontroll och lite bananlack. Hon ville åka dit redan när hon skulle till dagis men fick vänta ända till eftermiddagen. Hon blev uppropad och kom in till rummet och stolen där hon skulle sitta. Där satt Heffaklumpen och Téa som äääääälskar gosedjur fick ett stort leende på läpparna och han fick sig en stor kram på en gång. Sedan fick hon åka hiss och lägga sig bakåt i stolen. Hon är lite höjdrädd så lite läskigt var det. Allt gick så bra så bra och sköterskan var nog den mest pedagogiska och snälla sköterskan, skojade och förklarade hela tiden.



Sedan tillkallades tandläkaren då Téa har korsbett. Diskussion om eventuell slipning av tänderna för att få ett rakare bett pågick men avtog i ett beslut att vänta något år. Det känns skönt för jag vill att hon, så länge som möjligt, tycker att det är skoj att gå till tandläkaren.

Duktiga tjejen fick välja mellan suddigum, klistermärken och tatueringar. Hon valde en tatuering som vi satte på hemma sen. Duktiga tjejen! :)



Själv är jag fortsatt sjukskriven till mitten av december. Jag hoppas att jag kommer må bättre snart och kunna återgå till den vanliga vardagen.

Jag vill passa på att tacka
Åsa för mysstunden igår, kort och piggelinpresent, Neliz för kort och piggelinpresent och Anaber för det fina kortet och för alla krypa-på-hälsningar och sms. Ni är så söta allihop! Tack!!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Lisa Nilsson (LisaMattias)

TACK!!



Oh, en sån duktig liten tjej!!



Kram från Lisa

Postat av: Daniela

Åh så duktig hon är lill prinsessan! :D Inte som mig inte, scared to death när jag skall dit.



Och du, DU är också söt! Men...Jag är inte såååå liten tar händerna sakta nedåt för att demonstrera hur liten jag INTE är Hahahaa du är för rolig du :P



Kramar i stora lass!

2008-11-25 @ 15:50:41
URL: http://neliz.se
Postat av: ÅsaF

Tack själv raring!! Det är alltid så mysigt och berikande att få träffa dig! :-)

Så himla duktig Téa är på alla vårdbesök!! Tror bestämt hon får komma å förgylla en dag hos mig också! Hihi!

Kraaaaaaaaaaaaaaam! Och stort tack igen för det vackra ljuset!!

2008-11-25 @ 18:04:35
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Karolina (karehed)

Vilken duktig tjej du har!



Gillar din layouten i inlägget under. Så enkel och fin :0)

2008-11-25 @ 20:12:20
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback