Heffa hos tandläkaren

Här är en layout från Nödingeträffen. Jag har inspirerats av en skiss hos Veckans skiss.



Den handlar egentligen om Téa hos tandläkaren, men när vi kom in i undersökningsrummet så satt Heffaklumpen i stolen och väntade på Téa - de blev kompisar direkt och han var en trygghet för henne då hon undersöktes länge länge pga korsbett.

Har ni sett förresten att jag scrappat i lila? Händer kanske en gång om året. Det här är en lila färg som jag tycker om, men annars är lila en svår färg att scrappa med. Pappren finns hos Pappersbiten!

_________

Jag har åkt på nåt virus tror jag. Det började med migrän och feberkänsla, men migränmedicinen (den enda jag får ta, brukar annars ta en cocktail av tre-fyra piller samtidigt) funkade inte alls, så jag har fått stanna hemma från jobbet. Pratade i eftermiddags med min svägerska och hon och svärmor har också haft sådär. De tog Treo med god verkan men jag får ju inte ta det så jag får helt enkelt bita ihop och rida ut det här. Önskar att det fanns en riktigt bra huskur att ta till mot huvudvärken. "Har du provat en riktig fylla" frågade en arbetskompis.. Behöver jag säga att det var en karl? ;) Det finns nog inte många tjejer som skulle komma på den tanken.

Jaja.. jag hoppas att jag mår bättre i helgen.

28 maj har jag äntligen fått tid för gastroskopi UNDER sövning! Jag har sövts tre ggr, lite mer akut förstås men ändå... Det har inte varit några särskilda undersökningar innan och jag har fått träffa narkosläkaren när jag redan legat i operationssalen, fastspänd och lite havldrogad.. Nu har jag fått en bokad tid med narkosläkaren en vecka innan. Jag ska också göra ett ekg och ta blodprover ett par veckor före, en hälsodeklaration har jag fått lämna in redan nu. Vilket ståhej! Det är så det går till när det är planerat alltså. Då jävlar om nåt går fel! Nä, det kommer det inte göra.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Fy vad jobbigt med migränhuvudvärk, jag får det ibland också och då hjälper inga tabletter utna det är bara till att krypa ner i sängen och sova. Hoppas du mår bättre i morgon. Skönt att du fått tid för undersökning och hoppas dom hittar vad som är fel.

Kram

Postat av: MiaS

Snygg layout, lila kan verkligen bli fint men visst är det en svår färg!

Härligt du fått tid till gastroskopi, fast kan man säga härligt om det egentligen....jaja, du fattar nog vad jag menar ;-)

kram

2009-04-23 @ 22:40:32
Postat av: M

Usch det där låter ju verkligen inte roligt! Men skönt att någon tar tag i det nu då och gör ordentliga undersökningar! Sådär ska man inte behöva må.

Fin LO! Ser ut som du inte gör annat än att scrappa i lila, blev ju jättebra!

Kram

2009-04-24 @ 09:11:17
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Duracellmamman

Men så galet med Försäkringskassan. Får de göra så?



Håller tummarna för att närmaste månaden går fort nu, så de kan hitta felet.



Trevlig helg!



Varma kramar!

2009-04-24 @ 10:09:49
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: ÅsaF

Layouten blev superfin!! Du är duktig på lila tycker jag! :-)

Va skönt att du fått tiden äntligen!! Vart är det? Har du sällskap? Hojta annars! I'm there for you darling! :-) Trist med huvudvärken...hoppas vila hjälper så det går över fort nu! Tack för kommentarerna hos mig!! Många kramar

2009-04-24 @ 16:29:02
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Emma

hoppas du mår bättre idag och att undersökningen går bra =) Försök att slappna av inför den!! =)



KRam

2009-04-24 @ 16:37:41
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Ami

2009-04-24 @ 16:43:44
Postat av: Ami

Vilken härlig LO, jag älskar lila, men scrappar sällan i den färgen. Det är lite svårt. Vad besvärligt du verkar ha det, jag hoppas att det löser sig & att du få må bättre snart.

2009-04-24 @ 16:46:30
URL: http://amispyssel.blogspot.com/
Postat av: Daniela/Neliz

Jisses vad fin! Och lila som är så svårt, i alla fall för min del. Men du har ju verkligen fått till det jätte vackert! Passar ju med Heffaklumpen där.



Släppte huvudvärken igår? Stackarn, det är verkligen inte kul när man mår så. I know it way to well. Känner att det är skönt att kunna ha dig som kan rellatera till det när det är ombytta roller.



Underbart att du fick nedsövningen! Ingen kommer att gå fel, skall hålla tummarna för dig tjejen!



Massa kramar!

2009-04-24 @ 21:18:12
URL: http://neliz.se
Postat av: malin

tänker på dig, hoppas att det går bra den 28 maj... du vet vart jag finns om det är något? layouten är jättefint, härligt när man kan vara trygg hos tandläkaren :) kram på dig

2009-04-25 @ 23:00:06
URL: http://mallafors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback