Sen blev det rosa tårta ändå...

Téa var lite besviken igår, på barnkalaset, att tårtan inte var rosa. Fanns det där rosa fluffet på 70-talet?? Grön prinsesstårta med en rosa ros på toppen var det finaste jag visste då, även om jag inte gillade tårtan.

Så igår kväll efter att barnkalaset var över så googlade jag på tårtor och jag tog lite här och lite där så min tårta bestod av färdiga chokladtårtsbottnar sedan varvade jag lager av chokladpudding, vaniljfyllning gjord på creme fraiche/marsan/grädde som jag smetade mixade jordgubbar ovanpå... 6 lager blev den. Ovanpå blev det enkel, rosa, grädde.
Téa tyckte den var fin - det är huvudsaken. Den var inte i klass med förra årets
fjärilstårta men min energinivå är också betydligt lägre.






Även idag fick hon massor av fina presenter! En ukulele, barbie, Hello Kitty-sagoCD med tillhörande målarbok, armband, prinsess-stickersbok, Törnrosa-klänning.. Kanske har jag glömt något men nu är hårddisken full. ;)



Jag ska tillägga att Téa har varit prinsessfé dessa två dagar. Inte féprinsessa, ängelprinsessa eller prinsessängel utan just kombinationen prinsess-fé.

Det har som sagt varit jätteroligt även om jag idag inte mått prima ballerina, men full dos Postafen och bra teamwork med Nicko så har allt flutit på bra ändå. Jag mår så gott i själen när barnen är glada.

Imorgon är det måndag, men jag längtar redan till nästa helg, ingenting inbokat.. bara hoppas på bra väder på dagarna och utelek med barnen och mycket scrapinspiration på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Himmel vilka fina tårtor! Ser väldigt smaskiga ut!

Kram

Postat av: Nina

Båda tårtorna var jättefina! Du är inte bara en superduktig scrappare, du är även duktig och kreativ när det gäller tårtor!!!



Kramar!

2009-08-31 @ 07:25:15
URL: http://papperspyssel.blogg.se/
Postat av: Ida

O vilken underbar tårta till prinsessan!

2009-08-31 @ 11:41:27
URL: http://jag-heltenkelt.blogspot.com
Postat av: Karolina (karehed)

Teá har verkligen blivit firad. Så fin tårta och vad mycket presenter hon fått :)



Jag tackar för inspirationen av minialbumet du gjorde i våras. Det blev ett bidrag till Pappersbitens månadsutmaning. Kolla galleriet! :)



Kram Karolina

2009-08-31 @ 21:35:19
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

STORT grattis i efterskott till din tjeja :)



Sicken jätte fin tårta nickar



Skoj med en massa presenter :)



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2009-09-01 @ 10:56:49
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: LottaM

Här blir man allt sugen på tårta. Fantastiska skapelser, även årets tårta är rekordsnygg.



Ja du sådana där små fjärilsprinsessor, feprinsessor, kattprinsessor... (jag kan fortsätta i all oändlighet)har vi haft två genom åren. Nu är det slut på den perioden och jag som nästan kastade upp när någon nämnde rosa och prinsessor innan, saknar allt den där tiden nu.



Njut av din lilla söta sessa.



Kram lotta

2009-09-01 @ 14:50:27
URL: http://lottamaun.blogspot.com.com
Postat av: mathilde

Tårtan var ju helt fantastisk!! Och den förra fjärilstårtan om möjligt ännu mer fantastisk! Du har inte lust att komma förbi Stockholm när det närmar sig min födelsedag ;)

Vilken underbart söt Prinsessfe!

Hoppas du känner dig bättre snart! Har dom fortfarande inte kommit på vad det är med dig?

Kram

2009-09-01 @ 21:57:04
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: mathilde

Ja det ska man nog vara "glad" för, även om det är en klen tröst när det ju inte gör dig bättre! Har du riktigt tur går det över av sig själv snart, tröttnar på att vara i dig :)

Kram på dig!

2009-09-01 @ 22:46:53
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det var en väldigt fin tårta Anna. Det gjorde du bra!

Och det är som du säger, mår barnen bra och är lyckliga så mår man själv så mkt bättre.



Kram

2009-09-02 @ 22:24:10
Postat av: Kristina

vilken underbart härlig smaskig mumsig tårta--kan hålla på ett tag till där :-))

Härligt med kalas och en så söt prinsessa.

2009-09-03 @ 15:57:44
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback