9½ månads illamående

Jag är så trött på min hälsa, den är inte bra, den hindrar mig att leva livet fullt ut, så som jag vill. Att må illa hela tiden tar verkligen på krafterna och det känns även tungt mentalt. Jag vill inte vara sjuk, jag är inte sån som vill identifiera mig med sjukdomar och mediciner.

Jag ångrar litegrann nu, att jag under flera år, när jag både fått huvudvärk och tuffa migränanfall tryckt i mig cocktails av mediciner och fortsätt jobba osv istället för att åka hem/stanna hemma och ta hand om mig själv, inte en kotte på jobbet har kunnat ana att jag har haft svåra migränanfall som hållit i sig i tre dagar och att jag fullkomligt kraschat när helgen kommit. Jag är väldigt bra på att hålla skenet uppe, att inte visa något. Jag vill inte vara en gnällkärring, det är bara att bita ihop och köra på liksom, jag vill inte identifiera mig som migräniker. Kanske är det så att jag får betala priset för det nu.

Imorgon ska jag till läkaren igen. Han har tagit en del prover på levern.. kanske är det den som spökar trots allt..
9 ½ månade har gått, 9½ månad har jag mått fruktansvärt illa, kräkilla.. och så, kan ni tänka er paniken jag har över just att kräkas. Så jävla typiskt! Som en ormfobiker som måste leva med en orm runt halsen.
Hade jag väntat barn hade bebisen varit ute nu, jag hade hellre valt det trots att jag avskyr att föda barn, det hade varit över på ett par timmar och sen klart, men jag har ingen aning om när de kommer hitta vad som är fel på mig. Det är inte normalt att må illa hela tiden, må illa av att äta, må illa av att inte äta, må illa av att röra mig snabbt, må illa av allt. Alltid ha en kräkpåse i väskan ifall ifall..

Håll tummarna för att läkaren har en briljant idé om vad det är för ngt fel på mig! Imorgon...


Kommentarer
Postat av: sannaf

Urk! Det låter inte alls kul! Stackars dej! Hoppas doktorn har en bra lösning så att du får må jättebra snart!!!! KRAM

Postat av: MiaS

Nu håller jag alla tummar för att det ska bli ordning på dig, att dom hittar felet och lagar det! Kram

2009-08-06 @ 23:27:19
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: madeleline

jag håller tummarna... att du får ett svar i alla fall! fattar inte att de ska ta så lång tid på sig. sköt om dig. kram.

2009-08-07 @ 07:45:59
URL: http://maddesigno2.blogspot.com
Postat av: emelie

åh, vännen :-( vad det är jobbigt att du fortfarande mår dåligt. jag hoppas verkligen att dem hittar vad det är snart.

kram

2009-08-07 @ 08:33:30
URL: http://www.emelie.ohrn.info
Postat av: Nenne

Awww - du är ingen gnällkärring! hoppas att de kan hitta ngt fel (alltså inte hoppas att de hittar ngt fel! du förstår nog :p) så att du kan få hjälp att bli bättre.



Ta hand om dig - det låter som du kommit till insikt i vart fall



Tack för dina kommentarer i min blogg - kramar!

2009-08-07 @ 10:59:58
URL: http://www.creativenenne.blogspot.com
Postat av: Zara

Fy vad jobbigt och ovissheten när man inte vet vad det beror på är ju avskyvärd.

Hoppas det går bra hos doktorn. Kram

2009-08-07 @ 11:29:32
URL: http://zarasrum.blogspot.com/
Postat av: Sara

Fy vad jobbigt! Förstår precis vad du menar, hatar också att spy.. Jag hade faktiskt något liknande för något år sen, jag mådde också konstant illa, men jag fick aldrig reda på vad det berodde på. Lika plötsligt som det kom, försvann det sen efter typ 6 månader eller nått..

Kram

2009-08-07 @ 12:56:33
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Sonja

Oh Anna jag började gråta när jag läste detta. De gånger jag mått illa har det gått snabbt över, men jag vet hur det känns och att ständigt ha det så...jag förstår inte hur du orkar, du jobbar ju och grejar med dina underbara barn. När jag skriver detta är det 7 aug och jag hoppas din läkare kom med nåt förslag på hur du ska slippa detta! Tänker på dej Anna och lider med dej. Kram från mej! (hoppas du har förståelse och hjälp på ditt jobb)och stanna hemma och tänk på dej själv när du mår dåligt

2009-08-07 @ 19:29:15
Postat av: Eva-Lena

Stackare, förstår att detta måste vara fruktansvärt. Hoppas att dom snart kan hitta vad som är fel.

Har du lust får du gärna maila mig med tips och ideér med LCHF , du har ju varit så duktig.

Kram

2009-08-07 @ 21:40:18
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback