Första barnkalaset


Foto taget en kvart innan gästerna kom, Téa tyckte att det var en evighet förstås och väntade och väntade.

För fem år sedan blev vi föräldrar till vårt lilla "skräp" Téa. Vi utvecklas med henne och hon får bana väg för lillebror, med Téa är allting nytt även för oss. Idag var vårt första barnkalas och det gick fort och var kul.

När alla kommit samlades barnen i en ring och Téa snurrade en flaska. Den som flaskan pekade på när den stannade fick hämta sitt paket och ge till Téa. Det blev en lugn och sansad paketöppning och käranån vad mycket fina saker hon fick! Sjungande hopprep, sagoskiva, Polly Pocket, pärlhinkar med pärlplattor, rim-memory, stämpelpyssel, Bratzdocka, bokmärken och tillhörande album och så ett spelande strykjärn.
Tack till alla söta och engagerade föräldrar!!

Sedan var det dags för pizza och alla åt och njöt. Några föräldrar var också med och vi hade riktigt trevligt i vår lilla hörna. Efter maten blev det en stunds lek för att sedan äta tårta. Nicolas och jag försökte få fjutt på fyrverkeriet i tårtan och upptäckte inte att barnen hade samlats runt datorn istället för vid bordet.. så vi fick sjunga själva för Téa tills barnen upptäckte att det var nåt kul på g.





Utan tårta - inget kalas! Téa är väldigt bestämd om det. Hon hade beställt en sån tårta hon sett i Lazy Town, en rosa i flera våningar med röda klubbor och hjärtan på. Det där med rosa och våningar gick bort men vi löste det med en glasstårta dekorerad med röda hjärtanklubbor och geléhjärtan.

En väldigt väldigt trött tjej fick jag bära isäng ikväll. Det är bara ett kvitto på en väldigt rolig dag.
Stort tack till Mia som tog hand om fotandet - många härliga bilder blev det!!

Imorgon är det familjekalas och jag har precis kokat fyllningen till tårtan. Jag ska ta mig lite skönhetssömn och hoppas på att barnen inte vaknar vid sju imorgon utan att jag får sova ut.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Nämen oooh är hon så stor nu, tjejen...så underbart roligt!!

Kalas är ju superkul och ja...tröttande :D

Kram kram

Postat av: MiaS

Det fanns fler trötta barn igår kan jag lova :) Ett helt underbart kalas! Kul att det blev några bra bilder.

Kram

2009-08-30 @ 09:14:11
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh va roligt! Minns mina egna barnkalas när jag var liten, det var så himla speciellt!

Kram

2009-08-30 @ 10:59:43
URL: http://www.drullputta.blogspot.com
Postat av: Emo

Vilket härligt barnkalas.

Vill du ha tips på hur du och hon kan använda plaströrpärlorna så ta en titt på http://parlkonst.se

2009-08-30 @ 14:41:16
URL: http://parlkonst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback