Torsdag - julafton

Kameran har inte slitit så hårt i jul, jag har varit i nuet, myst, lekt med barnen och bara njutit.
Några foton blev det dock:

Barnen, förväntantsfulla på julaftonsmorgonen. Tomten hade levererat julklapparna på natten när de sov.



Tomten hade bl.a. med sig Playmobil vulkanö med dinosaurier, skötbord till docka, prutt-slajm, mikrofon, Rorri, Fiffi-värld, Byggare Bob-utstyrsel, Barbie, pysselböcker, pussel, spel..

Sista luckan i julkalendern skulle öppnas också:



Klockan 15 gick vi över till grandma & grandpa där vi bjöds på fördrink och Anna Ankas jul. Ungarna struntade i Kalle Anka och vi fick oss fler (hån)skratt till det tror jag. Vilket ufo till människa.

Till middag åt vi:
Förrätt: Tonfiskkrustad
Huvudrätt: helstekt, "stuffed", kyckling med rosmarinsås och potatismos.
Efterrätt: Chocolate Chip Walnut Brownies (barnen åt glass)

Grandpa lyckades sno min kamera och ta en bild på mig.. Konstig min bjuder jag på. ;)






Sedan blev det julklappsutdelning med många skratt och roligheter. Gabbe iförd Byggare Bob-mundering som han blev väldigt glad för. När vi kom hem så var dock bara Rorri-bilen som gällde.



Kvällens sista inslag var såklart adventskalenderns sista avsnitt där superhjältarna Supersnälla Silversara och Stålhenriks barnbarn fick sina superkrafter och räddade julstjärnan. Barnbarnen blev dubbade till Supernova och Megavega - "för barnen alltid".



Barnen kom isäng vid 19.30 och vid 20 började efterfesten hemma hos oss med drink, snacks och TP. :)
Det sitter långt inne att behöva erkänna, men Nicolas vann som vanligt. Han spelade själv och vi andra i lag. Vem fan vet hur många piggar som sitter på skor för terränglöpare? Jo Nicolas, även kallad nicki-pedia. Svaret är 11 stycken. Jaja.. jag och svägerskan var snubblande nära efter *host host*..

Kommentarer
Postat av: Nina

Mysigt! Tack för att du delade med dig av er jul. Kommer nog så småningom också skriva om vår jul sen.



Kramar, Nina

2009-12-26 @ 16:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback