Layout och kort från samma skiss

Jag brukar oftast inspireras av raka, enkla, skisser där det inte är för mycket krusiduller.. men den här tilltalade mig.. kanske för att jag är trögstartad just nu. Skönt med något halvklart då.. *s*

Skissen har Moma ritat och är en
utmaning på Allt om Scrap,utmaningen pågår till den 16/8:




Stämpeln kommer från Ankis Sweethearts och heter Young Cathrine with Friends.
Min tolkning av skissen till kort blev såhär:



Det börjar ta sig med stämplingen även om jag ser att jag har en del kvar att öva på när det gäller färgläggning osv. :D Men hur det än är så blir det bara roligare och roligare att göra kort nu minsann!
Tack Anki för de söta stämplarna!!! Du ritar fantastiskt söta saker!!


Det här är layouten som blev till utifrån skissen, den som jag skickade in till utmaningen:


Kommentarer
Postat av: Anki

Helt underbart ju! Tyckte du lyckades alldeles förträffligt med färgläggningen av Cathrine. Härlig LO du gjort också. Nästa gång måste det bli kaffestopp hos oss när ni bilar förbi ;-)

Kram - Anki

Postat av: Cattis

Vilken härlig tolkning av skissen!! Gillar de pastelliga färgerna!

Roligt att du ville vara med!



/Cattis

2009-07-21 @ 21:03:42
URL: http://kathis.blogg.se/
Postat av: Hobbydraken

Jättefina alster! Det där med färgläggning är inte det lättaste, jag är nybörjare på det oxå. Men du har lyckats jättebra!

Kram

2009-07-22 @ 10:15:44
URL: http://dragonheart66.bloggsida.se
Postat av: madeleine

så underbart somrig lo! man riktigt känner solens värme! kram

2009-07-25 @ 09:34:05
URL: http://maddesigno2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback