Narkosbedömning

Jag skriver inte så mycket om hur jag mår, jag tycker det är ganska tjatigt och det händer inte så mycket, men nästa vecka är det dags för gastroskopi och idag har jag varit på Östra för narkosbedömning - vilket innebär att jag fått träffa en läkare och gått igenom mina mediciner osv inför sövningen. Jag sa till om att jag ville ha medicinering mot illamåendet efter narkosen (eller som jag förstått den så ger dem det den redan innan man vaknar) eftersom jag alltid mår så illa och kräks efteråt.. men det hade han redan skrivit in - kanske för att jag redan har såna problem med illamåendet att han förstod att jag kommer att behöva det.

Jag fick vänta en timme på läkaren och det var lite kymigt att sitta där medan folk rullades in och ut. IVA ligger alldeles intill och jag tror att folk som vaknat till ordentligt eller haft lindrig sövning rullades in på den avdelningen och där satt jag och tänkte mig in i situationen.. att om drygt en vecka är det min tur. Blä! Det känns lättare att rullas in på en operationssal när det är akut och oplanerat och man liksom bara hamnar där.. Det bästa är att försöka att inte tänka på det, tänka på vad jag ska se för film på torsdagskvällen eller nåt istället när allt är över.

Måhända är man vuxen till det yttre men inuti är man ganska liten när det kommer till sånt..
Min lillebror Simon kör och hämtar mig och det känns väldigt gôtt iaf. :) 

Kommentarer
Postat av: emelie

jag ska tänka på dig och hålla tummarna.

kram

Postat av: Karolina (karehed)

Hoppas allt går bra nästa vecka och att de hittar vad som är fel.

Kram Karolina

2009-05-19 @ 19:20:33
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: madeleline

så mycket fint du har gjort här! håller tummarna för dig, och hoppas att du inte kommer att få det för illa. skönt att det i bästa fall är över snart! sköt om dig. kram.

2009-05-20 @ 08:17:39
URL: http://maddesigno2.blogspot.com
Postat av: Milla

Hoppas det går bra för dig!! Kram! /Milla

2009-05-20 @ 10:41:20
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Veronika Yngwe

Åh, Anna! Jag hoppas att du kommer att vakna från din artificiella sömn...och inte må illa efter gastroskopin!

Många tankar och kramar!

//Veronika

2009-05-20 @ 13:27:31
Postat av: M

Tack för diagnosen på mig! Känns tryggt när en sån erfaren scrappare kan ställa diagnos, då kan jag andas ut :)

Hoppas det kommer gå bra för dig! Aldrig roligt att bli sövd, man är så väldigt utlämnad när man är på sjukhus! Men skönt om de kan göra ordentliga undersökningar och se vad som är fel förhoppningsvis! Håller tummarna för dig!!

Kram

2009-05-20 @ 17:57:09
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: malin

gumman, det är klart att man aldrig blir riktigt vuxen när det gäller vissa saker... och det är nog bra - skulle man bli alltför vuxen så blev man nog avtrubbad, tror du inte? :) ska tänka på dig, du ska se att det går JÄTTEBRA tusen kramar

2009-05-20 @ 22:04:46
URL: http://mallafors.se
Postat av: Ami

Jag har full förståelse för ditt obehag inför sövningen. Jag hoppas verkligen att allt går bra och att du slipper illamåendet.

2009-05-20 @ 23:02:09
URL: http://amispyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback