Stoppa tvånget av lightprodukter till barn!

Detta tycker jag är viktigt: Stoppa tvånget av lightprodukter till barn!

Naturlig mat är något som jag tycker är en självklarhet och förstår inte ens hur man kan servera light-tjafs till förskole- och skolbarn.

Även om förskolorna har rätt att välja själva så hänvisar man till Livsmedelsverkets rekommendationer (av okunskap eller rädsla?) trots att forskning visar att naturlig kost och naturliga fetter är bäst.
Är det av kostnadsskäl eller av hälsoskäl kan man undra? Lightprodukter är billigare. Barn blir tyngre (och längre) men det är knappast så att light-produkter i skolan är lösningen på den problematiken.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Håller med dig.

Kram

Postat av: Sabina

Nejmen Hej Anna! otroligt att jag stöter in i dig mellan varven...kommer ihåg dig men kommer inte ihåg vart vi träffades Kanalen? eller hur var det. Kommer du ihåg mig? hmm, vilket nick var det nu jag använde....Happy? zina?

Hoppas allt är bra med dig o din familj.



/ Sabina Hedin

2009-11-17 @ 16:55:04
Postat av: mathilde

Kloka ord! Tror precis som du. Naturligt är bäst. Hellre äta riktigt socker, men göra det mer sällan. Att tro att man är nyttig om man dricker lightläsk istället för vanlig tror jag är att lura sig själv helt.

Kram på dig!

2009-11-17 @ 23:36:21
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: viktoria

Hej Viktoria här, undrar om du skulle ha intresse av en ny internet butik inom scrapbooking o kortmakeri? Koncept går att läsa på http://www.svenskscrapbooking.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=19329 Mvh Viktoria,

2009-11-18 @ 07:59:44
URL: http://viktoriahelena.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer!



Kram, Nina

2009-11-20 @ 11:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback