Jag är med - är du? Gör skillnad för ett barnhemsbarn!

Bente skriver:

"Hej du scrappare!

Kan du tänka dej att göra en sida till ett album till ett barn du inte känner?

Jag har hittat ett barnhem i Thailand, en avd med hiv-positive och Aidssjuka barn, varit där många gånger - tufft!
Har startat en grupp på Facebook, den heter "Vi som bryr oss".
Där kan du läsa mer, dagböcker från några av mina tidigare perioder på barnhemmet, och några enstaka bilder.
Jag blir jätteglad om du vill gå med, för om jag kan dela med mej och få lite feedback känns det inte lika tungt nu när jag ska åka ner igen.

Så till utmaningen: Jag har länge haft ett mål att alla barn ska få ett eget album. Det är runt 50 barn där, och jag har aldrig hunnit med att göra det riktigt så jättebra. Nu hör ju det till saken att det hela tiden kommer nya barn. Leksaker, sånt som andra skulle kunna använda försvinner ofta snabbt. Detta blir personligt och utan värde för andra.

Jag tänker mig A4 format så sätter jag dom i plastfickor efter jag satt på foton. Det blir ju en annan variant. Tänk dej att fotot är i vanligt standardformat - 10x13cm. Skapa snygga ramar med kul saker, fri fantasi. Jag parar i hop med kort som passar och hoppas kunna visa några på sidan.

Du får gärna göra fler, min förhoppning och mål är att det kan bli ett album med 10- 20 sidor till varje barn. Vore inte det skoj? Skriv gärna ditt namn o en liten hälsning på sidan, det skulle göra det extra speciellt

Jag åker ner den 15 sept, vet inte ännu var jag kommer att bo så jag har ingen adress att skicka till. Tänkte bara att det kunde vara bra att gå ut nu på en gång.
Sätt er i hop, sprid till vänner som också håller på och så håller vi tummarna för att vi kan göra detta tillsammans och sprida lite glädje där det så väl behövs. Jag lovar att det kommer att skapa en go känsla i dom här barnen som kommer att vara länge.

Tack så länge då, så hörs vi.

Ps. Vill du vara med så svara gärna inne på Facebookgruppen Vi som bryr oss, är du inte reggad på Facebook så kan du lämna meddelande till Morfen på
Svensk Scrapbooking. Ds.

Kram från Bente och barnen"

Det går bra att lämna kommentar här också om du inte har konto på Facebook så hjälper jag till att hålla kontakt med Bente.

Kommentarer
Postat av: Christine Schärfer

Hej, vilken bra idé. Visst, jag skulle vilja vara med. Har inga konto på Facebook. Jag undrar om jag har fattat rätt. Om jag vill vara med då ska jag göra ett album i A4 format med 10-20 sidor och det ska vara ramar så att Bente kan sätta i passande foton. Har jag fattat rätt? Kan jag göra det med BIA som binder ihop själva album? När jag är färdig var ska jag lämna albumet? Jag bor i Alingsås kan jag lämna det hos Sanna. Eftersom du är DT hos henne tänkte jag. Tacksam om du kan ge mig ett svar snarast så jag kan sätta igång. Du kan maila mig eller lämna meddelande inne på min blogg. Tack för hjälpen att bidra med något.



Kram

Christine

Postat av: Christine Schärfer

Tack för svaret. Vad jag förstår ska jag skicka direkt till henne i Thailand. Det är bra för då har jag lite mer tid. Kanske gör jag båda variant. En album med BIA och 10 lösa sidor som hon kan sätta ihop? Vi får se hur mycket jag hinner. Det är kul att kunna göra lite nytta och glädje någon annan. Hälsa Bente och tacka för att jag få vara med.



Kram

Christine

2009-09-08 @ 18:19:15
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: La Vikinga

Jag kan tänka mig att göra en sida - och jag är registrerad användare på Facebook men jag vet inte hur jag ska hitta "Vi som bryr oss" där...



Kan du maila någon länk?



La Vikinga / Charlotta

2009-09-09 @ 20:27:33
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback