Svammel

Semestern i Dalsland var underbar! Jag kom verkligen ner i varv, hitta tillbaks till läslusten och har slukat en deckare - jag som inte ens brukar gilla deckare. Vi plockade blåbär och smultron och gjorde en paj av bären. Vi spelade minigolf, gjorde en tur till Dalslands Moose Ranch och klappade älgar, men framförallt sööööta älgkalvar. Vi strosade runt i metropolen Mellerud, men också vid Dalslands center och akvedukten i Håverud. I Håverud kunde jag och Nicolas ta en fika i lugn och ro medan ungarna studsade i hoppslott. En tur till Scrapbruket förstås och hittade söta stämplar. En höjdare på hemvägen var Lödöse museum och vikingabyn i Ale.

Jag saknar bloggandet, men jag blir lite splittrad mellan bloggandet och facebookandet. Det är så enkelt att skicka bilder via telefonen nu också.. Telefonen tar riktigt bra bilder (för att vara en telefon) vilket är kul. Min ordinarie kamera är sig inte lik sedan den kom hem från servicen, den kan inte fokusera ordentligt och varenda bild blir suddig. :( Jag ska ringa och prata med dem för det var verkligen inga problem med fokusen innan.

Är så jäkla trött på att äta skonkost: Soppa, vitt bröd, kokt potatis, kokt vit fisk och potatismos. Ja ni förstår ju vad ensidigt det blir. Det har gått bra hittills, jag har varit nöjd med att kunna äta alls. I förrgår slog jag till på en hemmagjord hamburgare - det var sanslöst ljuvligt. Lite bekymrad var jag såklart om den skulle komma i retur, men det gick bra! Igår smakade jag på lite kinamat men aj aj aj se det gick inte. Somnade vid sex i morse men illamåendet är fortfarande kvar trots full dos av medicin mot illamåendet. Hade tid hos kiropraktorn idag, men fick tyvärr avboka - jag tar mig inte ut med detta illamåendet. Tur att jag har semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback