Imigran injektion


Jag har lånat bilden från nätet.




Idag vaknade jag med världens migrän.. Det är inte kul att vakna med en sån, att knappt ta sig ur sängen och tanken på frukost gör att man hellre vill göra sig kompis med porslinsinredningen än med tekoppen.
För allra första gången testade jag Imigran injektion - en spruta att sätta i benet. Det var helt fantastiskt!

Biverkningarna är desamma som med tabletter men effekten tog 10-20 minuter istället för två timmar!! Wehoo!

Tur att jag är uppe i högkostnadsskyddet för injektionerna kostar 471kr för två stycken, (fast då är det också själva pennan med som skjuter in det, den behöver man inte köpa fler ggr.

Pratade med neurologen om Botoxen igår och varför jag tycker att effekten av den har minskat. Han förklarade att det beror på att hjärnan fortfarande är förvirrad om vad som hänt och att behandlingen inte "satt sig" ännu. Det är bara att härda ut och vänta in effekten. En ny behandling ska jag göra om ett par månader.

Mer sprutor åt folket! :D

Kommentarer
Postat av: Lisa Nilsson (LisaMattias)

Ser ut som sonens allergispruta... Hoppas hoppas att du får ordning på detta, migrän är verkligen så superjobbigt!



Bamsekram från Lisa

Postat av: AlaEmmeli

Va skönt att den hjälpte, usch va jobbigt du måste ha det men hoppas att det blir bättre snart och att behandlingen börjar verka någon gång! Tänker på dig min vän! Stora Kramar! ♥

2010-02-21 @ 13:18:49
URL: http://emscreativeside.blogspot.com
Postat av: Ponder

Vad skönt att den funkar så bra för dig! Jag har bara testat en enda gång och ALDRIG mer. Jag mådde så fruktansvärt dåligt av den, framför allt psykiskt. Blev paranoid till tusen, trodde att barnmorskan skulle stjäla lille H bland annat, plus att jag mådde vidrigt rent allmänt.

Synd att det inte finns Zomig-injektioner, för det mår jag mycket bättre av! ;)



Ska bli spännande att läsa mer om hur det går med botoxen. Håller tummarna för att de bra effekterna kommer tillbaka!

2010-03-05 @ 22:28:17
URL: http://ponderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback