Halloween 2010



Barnen har pratat om Halloween ända sedan de började skolan/dagis igen. Jag tycker att det är en ganska konstig högtid och gillar egentligen inte allt det läskiga det innebär. Men.. oj vad jag gick loss! Lite halvläskigt och äckligt är ändå lite kul och med tanke på hur tufft jag haft det med hälsan, särskilt i september, så kändes det på tiden att ha lite kul.

Jag och min kollega googlade en del under förra veckan och kollade var halloween kommer ifrån, bus & godis och sånt och hade små föreläsningar för övriga kollegor. Sedan fortsatte jag med att sätta ihop en meny för lördagen då vi bjudit över några vänner på middag.

Vi välkomnade våra vänner med bål på fruktsoda och blåbärsjuice. I bålskålen låg en frusen hand.. av vatten och röd karamellfärg. Vi vuxna drack lite skumpa - vi har försökt få till en träff i ett par månader utan att lyckas så det var minsann värt att firas.

Sedan var det mat! På menyn stod:
Trollhår (svart spagetti)
Björnpluttar (köttbullar)
Bläckfiskar (korvar uppskurna till hälften så de fick fyra ben)
Ödlelår (kycklinglår)
Jättesnigel (helstekt fläskfilé som fick ögon och ett gap med svarta tänder)
Till det så blev det rosmarinsås och creme fraiche-sås som vi kom på alla möjliga äckliga idéer att kalla dem.

Efter maten gick barnen ut och "busade godis" och kom hem med varsina hinkar fulla.
Téa var utklädd till häxa, Gabbe till batman och våra vänners barn var spiderman och halloweentjej. De hade jättekul och längtat hela veckan till detta.

När barnen kommit in från sin runda var det dags för lite te/kaffe och lite tilltugg. Hundbajs och öronvax.



Visst ser de äckliga ut!! Jag blir iaf inte sugen.. (Tack
Neliz för påsen!) Öronvaxet var roligare. Små små marschmallows på cocktailpinnar, doppade i kolafudge.. Såg verkligen ut som små använda topz.

Jag ser redan fram emot Halloween 2011! :D
Då ska min kamera vara lagad så att jag kan ta mer bilder. Téas kamera hade slut på batteri..

Igår låg jag med migrän hela hela dagen och missade den roliga och stora scrapmässan här i Göteborg. Blev jättebesviken över det, men Neliz lockade mig till lite tröstshopping online på kvällen. ;)

Kommentarer
Postat av: Annie

För att den låten, " kampf der liebe " är på tyska :D



Och dom är ju tyskar och bla bla bla.. :D

Postat av: Nina

Nej, men vad kul! Vad kreativ du är! Jag tar med mig tipsen i framtiden! Några vänner hade bjudit oss i lördags, men eftersom S och F hade köpt biljetter till hockeymatch i Södertälje fick vi tyvärr avstå. Den familjen är också väldigt kreativa så jag är tyvärr beredd att inse vad vi missade när jag läser vad ni bjöd på... ;-) Massor med kramar!

2010-11-04 @ 09:14:28
Postat av: madeleine

allt låter äckligt och skitskoj! så trist att du har migrän, har gått och tänkt på att ditt huvud fick andas när du var hos naprapaten (?). sköt om dig. kram.

2010-11-04 @ 14:22:13
URL: http://maddesigno2.blogspot.com
Postat av: Emmeli

Åh va skojigt det lät, att ni gått in för det så mycket! Till nästa år vill jag oxå ställa till med sånt kalas, tänk va skojigt och va påhittiga ni har varit! :D Du är så påhittig och duktig på att fixa du Anna trots din hälsa! Hoppas verkligen du får må bättre nu snart! ♥ Stor Kram!

2010-11-05 @ 13:13:04
URL: http://emscreativeside.blogspot.com
Postat av: mathilde

Haha gud vad härligt! Vad roligt ni verkar ha haft! Avundsjuk! Tråkigt med migrän bara, klart du är värd lite tröstshopping då!!

Kram

2010-11-07 @ 17:42:10
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Det låter som ni haft det helt underbart och roligt :)



Jätte fint skuren pumpa och fina/äckliga hundbajskorvar s



Ha de gott.

kram kram

2010-11-08 @ 13:37:46
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Gurkiss

Träligt att du fick migrän...



Ha de gott.

kram kram

2010-11-08 @ 13:38:20
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Kamilla

ÅÅÅh så himla underbart roligt ni haft, jag är också en Halloween nörd, till barnens förtjusning!

Korvarna såg ju ...goda...ut *fniss*

Hur gjorde du svart spaghetti?? *nyfiken* ;)

Kraaam och migrän skulle förbjudas, det är verkligen ingenting man önskar ens sin värsta fiende..

2010-11-13 @ 14:25:08
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback