Söndagsbabbel

Min kamera är på verkstan igen. Den kom tillbaks från förra behandlingen med en fokus som inte fungerade - mycket irriterande minsann och därför blir det inte så mycket fotande nu. Mobilen i all ära, men kameran är mycket roligare och snabbare.

Idag har vi varit till Bushuset och låtit barnen få ta ut sin energi på klättring och rutschkanor. Det var grymt mycket folk där och det var minst tre kalas igång hela tiden så det var full rulle. Jag & Nicolas fikade och löste korsord under tiden.

När vi kom hem var Téa hos en klasskompis och lekte. Det är så roligt att hon blivit så bra kompis med ett par stycken i skolan redan. Det värmer i hjärtat, särskilt som hon var den enda från sitt dagis som gick över till just hennes skola.

Imorgon ska jag träffa en homeopat och kanske få hjälp med mitt kroniska illamående. Det finns många röster för och många emot den behandlingsmetoden. Själv fick jag hjälp med min bihåleinflammation -88 som "fastnat" och inte gick över trots tre antibiotikakurer. Det enda jag är orolig för är att bli sämre innan jag blir bättre.

Barnen längtar efter halloween och idag har jag suttit och planerat maten för kommande helg. Det blir häxdryck till fördrink sedan följt av huvudmenyn som kommer bestå av ödlelår, jättesniglar och trollhår. Efterrätten kanske blir spöken med glass, eller kanske hundbajs och tops med vax.. Vi får se! ;) De har bestämt att de ska ut och "busa godis" också med batmandräkt och häxdräkt. :)

Dags att runda av här och ha lite spa-stund i badrummet innan det är dags för sängen och vakna upp till en ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback