Min smack-bok! ;)

Smashbook är hett i scrapvärlden just nu och för att försvenska det lite skulle jag vilja kalla det smack-bok – att smacka in idéer, tankar, minnen eller vad man vill i en anteckningsbok, att snabbscrappa. Antingen köper man en vanlig anteckningsbok som man gör personlig och sedan snabbscrappar i, eller så gör man en egen bok med hjälp av t.ex. BiA.

Man kan ha olika teman som inredning, hemmet, roligheter som hörs och sägs, om barnen, som en dagbok, om resan osv.

Min bok kommer att handla om mig, mina tankar och funderingar i väntan på ett nytt jobb. Under hösten kommer jag att kunna visa mer av det scrappade innehållet i den, men tills dess får ni hålla till godo med ett litet smakprov av papper och framsida:

 

 

Jag använde mig av papper som jag tycker mycket om, men som jag inte använt mig av utan som stått och väntat ett bra tag. Framsidan med de vackra rosorna är det allra första vellum-pappret jag köpte.. omkring 2003… Papprena gör mig glad och därför gjorde jag min egen bok istället för att köpa en färdig.

Om man inte har en BIA (Bind-It-All-maskin) så kan man lika gärna använda öppningsbara ringar.
Pappersbiten har ett brett utbud av BIA-produkter.


Kommentarer
Postat av: sannaf

Vilken fin Smack bok :)

Postat av: Carina

Hej!

Denna lilla smack-bok kommer att bli så snygg.Gillar din ide och alla de färgglada pastell-papper du valt.

Skall bli spännande att få se resultatet.

Tack,för din hälsning hos mig.Det värmer gott.

Kram!

2011-08-18 @ 08:31:57
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Emilia Å

Härlig bok du gjort och kul idé! Man skriver ju ofta ner saker på lappar och på andra ställen, men det hade varit bra att samla allt sådant temavis.



Det blir ett minne av en bit av livet utan att man egentligen behöver anstränga sig så mycket. Har man en trevlig bok att börja med (som du) kan det bara bli fint och personligt!



Skönt också att få använt sådana där fina papper som man har liggandes. Jag tror att jag ska lifta "din" idé. Har en BiA som jag knappt använt en enda gång...



Lycka till förresten med jobb!

2011-08-30 @ 23:10:46
URL: http://www.familjenicentrum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback