Blindtarm, migrän, uppsägning och melodifestivalen

Igår när jag gick upp vid sex på morgonen så mötte jag den influensasjuke Nicko i köket. Han hade varit uppe så gott som hela natten med kramp och värk i magen. Vid halv tolv ringde han mig på jobbet och bad mig komma hem och köra honom till akuten. Det visade sig vara ett mycket klokt beslut. Han hade inte alls haft influensa som vi trodde.. Det var ett hål i den inflammerade blindtarmen som läckte ut och gjorde honom sjuk med feber och allt.

Inatt opererades han och nu kan det bara bli bättre. Han har fått antibiotika intravenöst och blivit väl omhändertagen av personalen på Östra.

Igår när jag satt med Nicolas i väntrummet ringde min chef och meddelade att jag blir uppsagd från den 16 mars pga arbetsbrist. Det var inget oväntat besked eftersom det under fredagen var facklig förhandling osv. Förändringar är inte bara av ondo även om det kanske inte var vad jag önskade just nu. Med fem månaders uppsägningstid så hoppas jag att jag hinner hitta något nytt och slipper vara arbetslös.

Inatt vaknade jag med migrän och tänkte NEJ det får inte hända nu. Tryckte i mig medicin direkt och den ena gör mig ganska trött så jag lyckades slumra och vakna lagom till att jag kunde ta nästa dos. Det gick bättre och bättre under dagen så vi åkte och hälsade på Nicko ikväll. Han hade precis fått lite morfin så han mådde ganska bra under tiden vi var där. Sköterskan kom med en lättöl och en smörgås också så det var ju nästan fest. ;)

Naturligtvis så inföll detta när all familj i närheten är bortresta så i morse ringde jag Nya Zeeland för första gången i mitt liv, Nicolas moster Margareth svarade och var så lik Nickos mamma på rösten att jag inte var säker på vem det var som svarade först. Hon var så trevlig och gullig. Önskar att vi kan komma iväg till NZ snart och hälsa på Nicolas släkt.

Det var veckans vardagsdramatik! Tackar gudarna för att läkaren verkligen lyssnade på Nicolas när de först ville avfärda hans värk och uppkastningar med att det bara var magsjuka.

Jag och barnen har haft en mysig kväll framför melodifestivalen. Både Téa & Gabbe tyckte att rätt låt vann. Jag tycker att Saade ger en bra show och levererar en radiohit, men jag är mer förtjust i the Monikers låt. Ungarna har aldrig varit uppe så sent så jag hoppas att de sover länge länge imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: Malin/malwa

Det var onekligen ett händelserikt dygn! kram

Postat av: Sofia/Jozie

Usch, vad otäckt att det var blindtarmen! Tur att det upptäcktes men hemskt att det först ska avfärdas som magsjuka... Hoppas att han kryar på sig snabbt nu!

2011-03-12 @ 23:03:45
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Anonym

Massor med kramar till er. Hoppas att N mår bättre snart! //Nina

2011-03-12 @ 23:37:18
Postat av: Sickan

Vad mycket som händer runt dig just nu! Trist det där med jobbet, Hoppas du hittar ett nytt snabbt.



Och att sambon piggar på sig snabbt

2011-03-13 @ 08:19:52
URL: http://sickanscrappar.blogspot.com/
Postat av: emelie

Många kramar till dig Anna! Nu kan det bara bli bättre.

kram

2011-03-13 @ 09:52:40
URL: http://emeliescrappar.blogspot.com
Postat av: MiaS

Ingen händelselös vecka där inte! Hoppas Nicko blir bra snabbt. Och har ni inget för er är ni alltid välkomna hem till oss. Luc har lyckats få in kattallerig på sin repetoar nu så han är lite begränsad ;)

kramar

2011-03-13 @ 10:00:53
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: madeleine

Det är väl tur att livet håller en alert! skönt att maken blev väl omhändertagen. sköt om dig. kram.

2011-03-13 @ 10:14:41
URL: http://maddesigno2.blogspot.com
Postat av: Jennie

Alltid är det något som händer. Skönt att op gick bra. Vilken otur med jobbet, men jag känner på mig att det kommer ordna sig på jobbfronten för dig. Kram!!

2011-03-13 @ 14:59:39
URL: http://mrsdalgren.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Men usch så mycket trist ni fått utstå, verkligen tur att läkaren tog er på allvar och att Nico propsade på... hoppas han mår bättre nu...



Jag tror oxå att det kommer att ordna sig fort på jobbfronten för dig, inte så roligt att själv inte få välja när man ska lämna men det gör ju att man åtminstone får "tummen ur" och söka sig något som är nytt och spännande... jag tror att du kommer hitta ett mycket bättre och roligare jobb snart! Stor kram!

2011-03-14 @ 11:54:10
URL: http://emscreativeside.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Usch vad hemskt, migrän och blindtarm och uppsägning :( fyyy för den lede, det känns som ni har fått eran skopa usch nu!

Kramkram

2011-03-14 @ 13:21:28
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Nä va trist med jobbet raring...men, jag är övertygad om att du kommer hitta något riktigt engagerande, utmanande och stimulerande att ta dig an!! U rock! Hoppas N mår bättre nu! Stor kram

2011-03-19 @ 21:18:43
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: AnnaB

Men jisses vad mycket på en gång...! Vad tråkigt att höra om uppsägningen! Håller tummarna för att det löser sig. Stor kram!

2011-03-30 @ 11:18:53
URL: http://annab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback