Julpaket med Hoppets Stjärna

Idag var jag och handlade för att packa ett julpaket att skicka med Hoppets Stjärna och förhoppningsvis förgylla julen för en familj, troligtvis i Lettland. Barnen var med och packade och tävlade om vem som kunde lägga i mest. Jag förklarade för barnen varför vi packar ett sånt paket varje år och Téa kramade om mig och sa "mamma du är så snäll!". Jag känner mig inte snäll, jag känner mig otillräcklig - jag önskar att jag kunde bidra med långt fler lådor, göra något som förändrar livet för någon.. helst för alla som har det svårt på något sätt. En början kanske är det årliga julpaketet ändå..

Lådan blev riktigt proppfull och jag hoppas att de gillar något av de så att de slipper äta den annars så ensidiga kosten - potatis och lök - under jul.

Imorgon kör jag lådan till uppsamlingsplatsen i Kållered!









Kommentarer
Postat av: Ivanete Eriksson

Bra gjort!!! Det är bättre att göra lite än ingenting. Kram!

2011-11-22 @ 11:58:44
Postat av: Fia

Det är ju så hjärtligt det du gör och så lärorikt för barnen och vilka fantastiska barn du har! Nu känner jag att jag också borde göra någonting och förhoppningsvis inspirerar du ännu fler!

Postat av: Veronica

Otillräcklighet är en sån destruktiv känsla, jag förstår precis hur du menar men jag tycker att du ska känna dig stolt över att du gör något, jag tycker som din dotter: du är så snäll



Du har inspirerat mig med så jag måste kolla så här i sista stund om jag kan hitta nån insamling nära här

Glad advent och KRAM!

2011-11-27 @ 21:12:39
URL: http://vagaskapa.blogspot.com/
Postat av: lenislenis

Alla bäckar små! Tänk hur många barn "er" låda hjälper! Detta är något som alla skulle göra och en viktig del är ju att sprida ordet och engagemanget!

2011-11-28 @ 02:21:07
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback