En stark tjej och stora ord för en liten kille.

I bilen på väg till simskolan beklagar sig Téa över att en elev på skolan haft åsikter om hennes tröja, att den är alldeles för barnslig bl.a. och hon känner sig lite ledsen eftersom hon verkligen gillar den tröjan.
 
Gabbe vill trösta henne och utbrister "Det är emot reglerna i skolans likabehandlingsplan att säga så".
 
Han har ju rätt! Alldeles jätterätt, men jag och Nicolas blev så överrumplade av hans ordförråd och insikt i den här likabehandlingsplanen att vi utbrast i ett gemensamt, bubblande skratt. Det var stora och kloka ord från en liten kille.
 
Mitt förslag var sedan att hon kan ha tröjan hemma så slipper hon dumma kommentarer, för så hade jag löst det när jag var liten. Inte Téa, hon hade på sig den idag också för hon tänker inte vika sig för att nån annan inte gillar hennes tröja, det är deras problem - inte hennes. Det är så jäkla bra!!
 
/Stolt mamma

Kommentarer
Postat av: lenislenis

Heja Tea! En stark tjej och det vet man ju vad det kommer ifrån!

Postat av: Daniela - LittleMissWitty

dina ungar är grymma! Asså, Gabbe, hur mycket har han förändrats sedan jag såg honom nu. Låter ju som om han kan alla dessa stora ord nu ju. Helt galet. Och Tea, sicken stor tjej med så bra tänk! Nä nu få vi ses snart. Äntligen är julstressen över och vi har fått lite mera tid igen :)

2014-01-16 @ 12:48:22
URL: http://littlemisswitty.com
Postat av: Mormor Karin

Téa! Du är jättemodig som står fast för dina rättigheter att välja de kläder du tycker om och gillar! Jag gillar din tröja!!!♥♥♥

Gabbe! Vilken underbar och smart kille du är och duktig som snappar upp sådana ord som "likabehandligsplan", ett långt och så jätteviktigt ord för hur vi ska uppföra oss mot varandra! ♥♥♥

Jag ÅLSKAR ER och är jättestolt att få vara er mormor!!!

2014-01-16 @ 19:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback