Vardagens små överraskningar

  • Dagens visdomsord: Vänd alltid uppochner på skorna innan du tar dem på - man vet aldrig vad det kan vara för överraskning däri.

Japp, min överraskning i skorna var rice crispies... Knastrade skönt under fötterna. UNDRAR vem som kan ha lagt dem där??? Jag måste nog anlita Sherlock.

Idag är världens underbaraste väder men jag är så trött så trött och tanken på att komma ut med ungarna känns som ett alldeles för stort projekt eftersom jag inte är riktigt frisk ännu. Det sliter i hela kroppen redan vid tanken på att klä på dem ytterkläderna, kånka och bära, knö ner båda i vagnen. Man behöver inte vara sjuk för att tycka att det är jobbigt iofs. Det ska bli så skönt med sommaren, lätta kläder och så mycket lättare att komma ut.

Har fått svar från stadsdelsnämnden om att mitt brev angående översyn av lekparkerna i området. Ärendet tas upp på möte den 9 maj. Känner mig så himla nöjd över att jag äntligen fick iväg det. Det tog ju bara ett år från tanke till handling. ;-) Ännu längre tid kommer det säkert ta för kommunen dock att skicka ut någon för att titta på lekparkerna.

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Hahahahahaha... Heja Téa!! :-)
Va bra att du fick respons på ditt brev! Ska bli spännande att se vad de beslutar. Ni får komma hit och leka i nya klätterställningen på gården så länge! ;-)
Kramelikram!

Postat av: madde

Vilken underbar överraskning! Ungar är så himla roliga. Häromdagen kom min son och undrade vem som i hela fridens namn klippt ner soppåsen så den ramlat på golvet... en liten pojke hade gjort det, men vem? ja, man undrar. Ha det gött. Kram, Madde

2006-04-28 @ 07:27:38
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Helen

Jo det går väll bra, du akn ju följa äventyren på bloggen. Är hemma nu över helgen och det är helt underbart..och alldeles tyst och lungt. NU har jag i alla fall lärt mig att uppskatta tysthet!
Hoppas du mår bättre nu..så att du orkar ut i det vackra vårvädret.
Kramar från en trött praktikant

2006-04-29 @ 11:14:59
Postat av: Zoe Saldana

Very impressed!

2009-11-24 @ 09:29:31
URL: http://www.zoe-saldana.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback