Du kanske inte vet det men...

Du kanske inte vet det, men döden spelar faktiskt inte handboll. Det är titeln på den senaste boken jag läst. Visst är det en ungdomsbok, men jag fick den i min hand och åh vad festlig den var. Hade jag fått läsa såna här böcker som barn så hade jag slukat böcker tidigare. 
 
Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll
Boken handlar om Döden, Göran och hans ofrivillige assistent Mattias. Göran, som är en uppdaterad version av liemannen - cigarrökande och omkringkörandes i en suv, behöver semester och vill att Mattias tar sig an uppdraget på allvar, men Mattias vill inte, han kan inte med, han är kanske inte för snäll utan helt enkelt för vek, han tycker inte om att "hämta hem" människor. Hans första uppdrag misslyckas fatalt.. det är den söta Zahra med vackert, svart, tjockt hår, med egen smak och stil. 

Det är en kul twist på temat döden, både humoristiskt och lite kymigt. 
Rekommenderas till alla barn (och deras föräldrar!) :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback