Nationaldagen den 6 juni 2012

Det årliga firandet av Sverige gick av stapeln på Partille hembyggdsgård. Trollkarlen A:son B:son C:son trollade för barnen på ett lättsamt och skojigt sätt. Barnen var som förtrollade. ;) 



Nationaldagsbakelse, hembakta bullar och kakor av entusiastiska hembyggdstanter förgyllde fikat och så undrade jag lite över vilka som kommer ta över arbetet med hemgyggdsgården för det var verkligen bara gamla tanter och farbröder som höll i trådarna. Är det inte lika viktigt för oss yngre? Eller vaknar vi upp stenhårt en dag och undrar vart historien och hembyggdsavet tog vägen? Vi kanske får sätta hoppet till våra barn. 





Nationaldagsfirandet har ännu inte tagit någon rejäl fart och vi är så lagom i Sverige att det nog kommer ta sin tid. Jag ville iaf markera dagen för barnen för jag är stolt över Sverige. Det finns mycket förändringar och förbättringar vi kan göra, men nu får det vara slut med jantelagen och att betydelsen "osvenskt" är positiv. 

Från Partille tog vi en tur till Jonsereds Herrgård och klappade på fåren en stund. Det är underbart att ha så nära till både stan och landet. 

 
 
Vem smälter inte för ett sött lamm? Ulligt och gulligt!! Fast.. jag kan inte låta bli att tänka på hur gott en lammstek smakar också. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback