Skolavslutning 2012 (del 1)

Precis som en skolavslutning ska vara tycker jag - hela skolans barn som sjunger in sommaren av hjärtats lust i fina kläder, svenska flaggan som vajar, instabila björkruskor och föräldrar med härligt fåniga leenden och kameror i högsta hugg. Precis så var det på min skola när jag var liten.  
 
Förväntningsfulla barn som snart ska snart ska få sjunga sina sånger


 


Gabbe, brutalt ärlig och osentimental "Mamma, jag applåderade inte. Vet du varför? Jag tyckte inte de var tillräckligt bra".
 
Femmorna har alltid ett speciellt avslutningsnummer för att säga 'hej då' och gå vidare till en annan skola. I år var det bl.a. Olivia Newton John och John Travolta som hittat hit. 


Diplom- och glassutdelning till hela klassen efteråt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback