Parmesan


Genom Buzzador får man prova olika produkter och tjänster, berätta om dem för vänner, bekanta, grannar och arbetskamrater. Jätteroligt! Vill du också bli buzzador? Klicka HÄR för att registrera dig.

Vem gillar inte färsk parmesan? Förresten, finns ens den där äckliga rivna, torkade, parmesanen som luktar spy som var standard på restaurangerna på 80-talet? Hoppas inte det.

Som Buzzador har jag fått tre bitar parmesan från Zeta med olika lagringstider: 14, 22 och 28 månader. Som människa i mellanmjölkens land så gillar jag allra mest den som är lagrad i 22 månader. Den har en nötig och kraftig smak men har en lagom syra och krämig smak.

Jag tillagade en enkelt rätt av benfri fläskkotlett, bacon, ugnstekt färskpotatis, med en smakrik tomatsås och en klick bearnaise, till sist hyvlade jag på parmesan med potatisskalaren så att det blev stora flagor av härlig ost på toppen:







Kommentarer
Postat av: Annette

Mums, så gott! Tycker att Zeta har både bra ostar och bra oljor och vinäger.

Håller med dig om parmesanosten från 80-talet, men var det verkligen parmesan..? Doften var i alla fall vidrig :/

Ha det bra, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback