Sommarpratarna 2013 22-28/6

22/6 Jonas Gardell: Briljant om att vara människa och om mod i det lilla och det stora. Dråpligheter blandat med djupt allvar i en härlig Gardell-röra som alltid knyts ihop på ett fantastiskt sätt. Han satte ribban högt för resten av sommarpratarna.

23/6 Maja Ivarsson: En tuff brud som haft en krokig väg att gå, men ändå... essencen i hennes berättande var ändå något i stil med: "fuck socialen som tyckte jag skulle läsa business-engelska fast jag sa att jag skulle bli rockstjärna". Tack och lov för att det finns socialarbetare som har fötterna på jorden.
Kanske är hon en trevlig person långt och djupt därinne som iaf inte jag kan se..
 
24/6 Liv Strömquist: När hon sa att hon skulle ägna programmet åt mens så trodde jag att det skulle bli en upprapning av feministiska manifest och manshat, men hon gav såväl igenkännande bilder, historiska fakta och intressant berättande om inspiration i ett skönt flyt.
 
25/6 Lasse Kronér: Ett behagligt program som passerar en smula oberörd fast ett litet uns av drömmar och ungdomstabbar bjuder han på. Det finns en sorg under ytan som han täcker upp ganska väl och i ärlighetens namn tycker jag att gör precis som han känner, kändisarnas sommarprat börjar annars mest likna ett snaskigt överträffande av varandras hemliga gömmor.
 
26/6  Katarina Gospic: Oj vilken tjej!! Hon är grym! Såg henne på TV4 i våras när hon förklarade det vetenskapliga i uttrycket magkänsla. Redan då tyckte jag att hon verkade ha mycket intressant att berätta. Här blev lite skrapande på ytan men så inspirerande ändå och vilken otrolig förebild för unga.
 
27/6 Peter Wolodarski: Sommarpratarna när det är som bäst! En härlig ström av pladder om rötterna, familjeliv, framgångar, små anekdoter, resor och en otrolig blandning av låtar. Helsinborgs Dagblad sågade hans program fullständigt. Måste det alltid vara häpnadsväckande och ett tillägg i debatter i olika ämnen? Nä jag tycker det kan vara precis sådär lagom mysigt och trevligt att lyssna på under långpromenaden eller i hängmattan.
 
28/6 Sarah Dawn Finer: Ah, vilken tjej! Musikalisk, stark, kvinnlig, rolig etc etc.. Ett riktigt mysigt program bjöd hon på med såvål anekdoter, livserfarenhet som livemusik. Hon borde göra mer radio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback