Peterbald

Foto: Carina Skytt
 
Téa är sugen på en egen katt eftersom det där med hamster inte riktigt var så kul och för att han vaknar när hon gått och lagt sig. Vi har sagt att det är ok, men att det får vara en med mindre päls precis som Rune. Efter att vi var på kattutställning och tittade i december så fastnade jag för en ras som heter Peterbald. Den har en mycket slank siluett och ett kraftigt nosparti som gör att den ser litegrann ut som Barbara Streisand, lite sådär fulsnygg och mycket personlig, men sen är det ju öronen som är alldeles bedårande och stora. Efter att ha gjort lite research och visat Téa lite mer om katten så är hon helsåld på rasen.
 
Sedan hände något alldeles otroligt. Jag hängde på den internationella Peterbaldgruppen på facebook och råkade av misstag klicka på ett namn. Jag hajade till när det visade sig att den tjejen och jag hade en gemensam vän. Kunde inte låta bli att fråga min vän lite om vår gemensamma vän som verkade vara matte till två Peterbald och jojomensan, de bor inte långt från oss. En dejt blev arrangerad och Téa och jag fick träffa dessa alldeles fantastiska katter och gulliga matte. Vi föll pladask för de fina katterna, de var glada, nyfikna, pratiga, den ena apporterade och den andra pussade Téa, en kom och lade sig i knät på mig. <3

Nu har Téa ett mycket målmedvetet sparande (och jag också!).. De kostar några tusen kronor och vi har gjort upp att om hon sparar hälften så skjuter vi till resten.

Ser ni likheten?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback