Fotografering och tvättade sofföverdrag


En tjej med uppdrag från Vi Föräldrar kom för att fotografera vår lilla familj i eftermiddags. Vi dukade upp fika i trädgården med rödrutig duk och hembakade muffins och sedan började hon plåta som sjutton. Över 200 bilder tog hon på oss och på slutet så satt Téa i ett träd och vi runtom. Ska bli spännande att se vad hon plockar ut för bilder sedan. Jag återkommer i ämnet, men för den nyfikna så är det nr 10 (i oktober) som artikeln publiceras.

Jag ska ALDRIG ALDRIG någonsin köpa en ljus tygsoffa igen. Fy, vad det är jobbigt att tvätta överdragen. Enligt Ikea och någon familjetidning så var en vit tygsoffa med tvättbart överdrag det bästa man kunde ha som barnfamilj. Kan inte förstå hur det kan konkurrera med en avtorkbar skinnsoffa. Vi köpte iofs sofforna innan vi fick barn så vi tänkte väl inte på att det kunde bli SÅ många smutsiga fingrar, fötter, yoghurtfläckar och att hela grannskapets ungar skulle älska att leka i våra soffor. Jag är ingen pedant och jag vill att barnen ska kunna känna sig avslappnade här hemma.
Igår tvättade jag sofföverdragen och de blev inte helt rena tyvärr - trots förbehandling med medel mot fläckar, blöttläggning och förtvätt.. Någon gång ska det bli ny soffa. Miokvinnan föreslog en soffa för 31.000kr. Det passar inte vår plånbok så vi ska titta runt lite.

Imorgon så ska svärmor och min lillebror  vara barnvakter till våra barn och så ska vi få bege oss ut på egen hand. Känns så lyxigt att bara vara vi två, bara vara Anna & Nicolas, man och fru. Hur gör man? Vad gör man? Vi funderar på att åka in till stan och strosa - något vi aldrig gör längre.. Vi får se vad vi hittar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback