Varmt varmt varmt! (+ barnens framsteg)

Om det lyckats undgå någon så kan jag bara meddela att det är väldigt varmt! ;-)

Sommartjejen

Vi brukar vara ute en stund på förmiddagen för att sedan vara inne hela dagen fram till 16-tiden då vi kan gå ut igen. Téa bränner sig lätt och det är inte som om man orkar med en massa aktiviteter mitt på dagen iaf och Gabriel mår inte heller bra av värmen. Lite bad i plaskpoolen har det blivit och äta glass på filten.

Téas nya ord:
schäj - tjej
shit - sitt/sitta
hejå - hejdå
patta - pasta
gass - glass
bla (med värmländskt L) - bra

Även om hon inte kan så många ord ännu så förstår hon nästan allt och nu har hon blivit så redig och vill hjälpa till i köket, vilket är perfekt aktivitet som förenar både nytta och nöje. Idag fick hon torka spilld saft med trasan vilket var väldigt skojigt tyckte hon och "fälla ihop" diskmaskinen, kontrollera diskmedelsluckan och sedan starta den. Hon är inte så trotsig just nu, vilket är väldigt skönt, däremot har hon kommit på att hennes saker är hennes saker och ingen annans. Detta betyder att det t.ex. är en kamp ibland att få låta Gabriel sitta i "hennes" barnstol.

Gabriel har växt sedan förra bvc-besöket - nu väger han 8,4kg och är 69cm lång - 5 månader gammal. Han har också i ena benet fått vaccin nr2 difteri/stelkramp/polio/hjärnhinneinflammation och i andra benet hepatitB. Han fick feber men den har gått ner betydligt nu. Upptäckte idag att han fått en framtand i överkäken.

Nu ska jag försöka organisera lite scrapsaker innan det är dags att sova.
Må så gott allihop!

Kommentarer
Postat av: Lindzi

Så lockig och fin hon är! Hoppas du fick pyssla lite. Kram!

Postat av: Helen

oj oj oj, vad dom växer och lär sig saker, så underbart. Läs om hjälte huden ebba på min blogg jag och pappa kunde knappt tro våra ögon. massa kramar till er i värmen

2006-07-08 @ 00:21:20
Postat av: madde

Värmen är alldeles förlamande... Min son passade på att i ilskan slå sönder sin lilla badpool (kanske trodde han att han skulle få en större?), så nu kan vi inte gå ut så mycket. Han vill bara spela fotboll hela dagarna och jag är inte riktigt byggd för det... Än ;) Kram.

2006-07-08 @ 15:30:04
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Malin

Varmt varmt varmt... ja så är det! Men oh så härligt! Idag är det lite svalare, och det är också härligt! Kanske man kan sitta inne med gott samvete ikväll och pyssla...

tack för kommentaren i min blogg, kul att du gillade halsbanden - och du, det var SÅÅ roligt, du måste (måstemåstemåste) testa!!!! Jag ville inte sluta... hade kunnat sitta hela natten! *ler* Ska köpa mig lite verktyg och MER PÄRLOR!!!!!!

*sommarkram* från en semesterfirare!

2006-07-09 @ 15:44:49
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Fin bild på Téa! Idag njuter vi av molnen, eller hur!? ;-) Kram!

2006-07-11 @ 08:55:29
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Helen

Hörde att det inte gick att posta kommentarer på min blogg, men nu verkar det funka. Kramar!

2006-07-11 @ 15:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback