Drömmar om trädgården

snigel

Tänk om mördarsniglar kunde äta upp kirskål.
Tänk om kirskål vore godis - då skulle alla barnen i området komma hit och äta tills de storknade.
Tänk om man blev rik på kirskål.
Tänk om trädgården var plan, utan ogräs och utan djupa hjulspår av grävskopor så den var redo att planeras och prydas med växter och blommor.

Det känns lite hopplöst med trädgården just nu. Jag vill så mycket med den men jag har så lite tid och ork. Jag drömmer om en vacker häck längs ena sidan, ett staket som ramar in för barnen och om massor med hortensior och sommarflox som ger en mjuk och blommande touche. Min senaste idé är också att ha en klättrande kaprifol. Får väl lägga upp en tioårsplan och låta trädgården så gott som vara i år också.

Hortensia pink Hortensia blue

Kommentarer
Postat av: Helen

Usch vad läskiga och slemmiga sniglarna såg ut..
Nu har jag äntligen kommit hem från molkom och är fortfarande vad jag kan känna av vid god mental hälsa efter tre veckor bland ungdommarna..
Hoppas allt är bra med er
Kramizar

2006-05-15 @ 17:00:07
Postat av: madde

Vilken chock! Interaktiva mördarsniglar. Enligt min son och hans kompis har dessa sniglar påkar som de slåss med - mördarsniglar... Hoppas allt är väl! Kram.

Postat av: ÅsaF

Dina planer/drömmar låter underbara!! Jag är säker på att ni kommer få en jättevacker trädgård om några år! :-) Kram på er

2006-05-15 @ 19:16:40
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Ingela

Jaa... jag får väl drömma om balkonglådan ;)

2006-05-21 @ 01:11:03
URL: http://www.frids.net
Postat av: Helen

Jippppiieee vi ska till London jag och Jonas!

2006-05-23 @ 13:08:43
Postat av: Noamaryam

good job please keep on the good work

2008-11-18 @ 14:35:09
URL: http://noamaryam.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback