Nya Téa-ord

Efter en lång tid av obegriplig "teiska" så börjar det äntligen bubbla ur riktiga ord och för varje dag som går kommer det nya. Man häpnar och blir stolt för varje nytt ord samtidigt som det känns skönt att hon kan förmedla med ord vad det är hon vill och vi kan lättare förstå. Imorse när jag ropade på henne för att hon skulle komma till mig och klä på sig så svarade hon 'okej'. Man undrar varför hon just fastnat på det ordet och vad som gjorde att hon fick ihop språkljuden just då. Hursomhelst, här är en lista på senaste orden och det är nog dags att scrappa ihop en sida med lite nybörjarord.

kick kack - tick tack som klockan
kocka/klocka
böcke - bok/böcker/läsa bok
kack kack - knack knack
boj - boll
katt
wow
kosh - smörgås och även annat ätbart, i sammanhanget att vi är på väg ut så kan det också betyda skor.
okej
yes
b'na - banan
gott
bobopa - bolibompa
m'pa - grandma/grandpa
offa/offali - morfar


Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Åhh så härlgt att det bubblar ord ur Téa!
Du anar inte hur glad jag blev för kommentaren du gav mig härmodagen! You made my day!! Massor med kramar!!

Postat av: ÅsaF

Tackar också för underbar kommentar!! Du är en perfekt blogg-gäst du! ;-)
Kul med sammanställning på Téas ord! Ser fram emot layouten! ;-)
Stora kramar!!!

2006-05-31 @ 21:08:35
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: helen

Lill-tjejen börjar bli stor och det ska bli så himla mysigt att träffa er alla till helgen.
Jo jag tror att vi kommer få jättemysigt..längtar dagarna går så jättesakta just nu, men vi ses snart
massa kramar tilldess

2006-05-31 @ 21:35:26
Postat av: Hallvardmelisa

Keep safe. Look out for one another.

2010-01-06 @ 09:22:21
URL: http://hallvardmelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback