Hoppis & skuttis

Idag var Téa och jag på Hoppis & skuttis (Friskis & Svettis) för första gången. Jag anmälde oss för ett par veckor sedan i tron om att Téa skulle älska det - musik, barn och rörelser, hopp, lek och dans. Vi gick in i salen och det spelades Bolibompamusik och det började genast rycka i benen på Téa. Hon dansade och var helt i sin egen värld. Sedan satte gympan igång, musiken höjdes och fröken hade mikrofon som lät högt. Vi började röra oss i takt med musiken och promenerade i ring med korta och långa steg, på hel fot och på tå. Mitt i promenaden ställer hon sig och stortjuter, det var inget kul längre - massor av okända barn, massor av stora mammor och pappor som flängde runt och stojade med sina barn. Med Téa på höften försökte jag röra mig ändå och vi myste och skrattade, men så fort jag försökte ställa ner henne så började tjutet.

Jag vill inte pressa henne för tycker hon inte att det är kul så tycker hon inte och det var mest för hennes skull jag ville göra detta, träffa barn och röra sig till musik för träna för min egen skull kan jag göra på egen hand. Hon är en ganska känslig liten tjej och hon ska få ett par söndagar till på sig att känna efter om detta är ngt för henne eller om hon helt enkelt är för liten.

Kommentarer
Postat av: madde

Jag gick med sonen en hel termin på gympa. Det var roligt första gången, men sen inte längre. Och inte ändrade han sig heller... Vi ska inte gå på den gympan den här terminen. Och det är ingen idé att tvinga... Kram.

Postat av: Malin

oh det där känner jag igen... var också iväg till hoppis&skuttis förra året, med elin som då precis hade fyllt tre... det gick inget vidare *småler* hon höll mig krampaktigt i handen och det blev ingen riktig gympa för henne... vi gick väl två-tre gånger och tröttnade sedan... nu har hon börjat på annan gymnastik (fyra år gammal) och igår fick jag inte ens vara med inne i lokalen - nemas problemas! *ler* jag satt ute i solen och njöt... så visst blir de stora en dag våra små liv...

2006-09-14 @ 19:28:42
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback