Inte bara scrap

Mitt liv består faktiskt inte bara av scrap även om det ser ut så när man tittar i min blogg. Det är fullt ös på jobbet, där vi haft ett par kluriga uppgifter att knäcka på sistone som tagit mycket energi. Jag är så glad för att vi är ett bra team som jobbar och för alla de go'a hyresgäster som avger glädjetjut och delar ut kramar, utan det så hade inte jobbet varit så roligt som det faktiskt är.

Igår var vi på vårt allra första föräldramöte på dagis. Det var trevligt att träffa de andra föräldrarna och få lite info. De ska gräva upp och göra om hela gården utanför dagiset. Det verkar bli en kreativ och rolig gård för barnen och barnen har också fått vara med och välja rutschkana och lite annat. Vi har sån tur med fröknarna, de är så go'a allihop och en särskild plats i hjärtat har ju såklart barnens inskolningsfröken som är en riktig pärla.

Idag har jag varit hos neurologen på återbesök och fått en ny medicin och så ska jag prova ett par nya kombinationer mediciner som ska ge en bättre effekt mot migränen. Jag har inte migränanfall lika ofta längre men nästan dagligen har jag huvudvärk. Jag föreslog att jag skulle prova en betablockerare eller liknande som förebyggande (har ätit det för ca 5 år sedan men jag minns inte vad den hade för effekt) men neurologen tyckte att jag hellre skulle prova en lättare form av smärtlindring och se om det gav effekt först.
Medlet mot illamående jag får i samband med migränen vill jag dock inte fortsätta ta. Blir totalt håglös, trött och jag hamnar som i en djup depression i några timmar så det är inte värt det.. Hellre må lite illa och isf ta Postafen - åksjuketablett som gör en lite smådizzy men inte mer än så.

Det var lite kort om mitt liv utanför scrapvärlden!
CU!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Vilken tur ni verkar ha haft med dagis, det är ju så viktigt..... Att det funkar och at man trivs.
Migrän är inget vidare, hoppas de nya medicinerna hjälper! Ha en skön helg. kram Aase

Postat av: ÅsaB

Oj, vad mycket nytt du lagt ut sen jag sist var inne. Superfint alltihop!:-) Gillar dina layouter så himla mycket. Kram ÅsaB

2007-10-04 @ 20:35:53
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: Peterlina

Är det primperan du tagit mot illamåendet? Så djupt deprimerad som jag blivit efter ett par migränanfall för ett par veckor sedan var ju riktigt illa... kanske var det därför? *inte kopplat*
Jag lider med dig.. och ja, det gör jag ju verkligen, för jag har ju också ont i skallen i stort sett varje dag. Jag är glad när det bara är huvudvärk och inte migrän.... jag knarkar maxalt.

2007-10-04 @ 20:45:00
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: Lisa Nilsson (LisaMattias)

Usch, migrän låter inget kul... Är det då när man måste lägga huvudet helt stilla i golvet för att det inte ska spricka, och man kan inte röra sig för att man mår så illa? Det har jag haft i så fall några gånger... Det skulle jag inte vilja ha oftare... *ryser* Förresten, angående söndag... Min man lovade i ett svagt ögonblick bort sig, men jag har fixat barnvakt i alla fall ett par timmar på förmiddagen... Vad säger du, har du lust och tid (och ork) att ta en fika på mässan?
Kram från Lisa

2007-10-04 @ 20:54:31
URL: http://lisamattias.blogg.se
Postat av: Peterlina

Ja, jag käkar ju betablockerare... de hjälper väl sisådär. Jag kanske borde höja dosen. Vi får väl se vad tant doktorn säger. Det är svårt med läkarvård vid migrän... Har också imigran, men DEN blir jag helt kajko av. Usch.Jag menade att ajg inte tänkt att primperan och deppigheten kunde höra ihop förrän jag läste ditt inlägg...

2007-10-04 @ 21:04:22
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: Tanja

Sötnos, stackare där med migrän. Vet hur det är med migrän och lider med dig...
Skönt i allafall att det verkar fungera på dagis, det är ovärdeligt!
Kram och hoppas du & neurologen hittar en bra medicin åt dig..

2007-10-05 @ 08:19:47
URL: http://tanjascardfactory.blogg.se
Postat av: Malin

ja livet snurrar på...
skönt att det funkar med både jobb och dagis vännen... jag lider med dig och din migrän, vet ju hur det kan vara även om jag inte på långa vägar är lika hårt drabbad som
du - om du bara visste vad dina "piller" hjälpt mig... tusen tack (jag borde nog söka läkare haha) kram på dig, snart ses vi!

2007-10-05 @ 08:29:34
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Sonja

Hej! Va kul att du verkar fått en väl fungerade dagis till dina barn, det måste bli lite lättare att koncentrera sej på jobbet då man vet att ens barn har det bra under tiden. Så hoppas jag verkligen att du får hjälp med din migrän, det måste vara ett h-vete att gå med daglig huvudvärk.
Sköt om dej nu Anna och ditt inlägg om vardagen var jättekul att läsa. Besöker din sida ofta och njuter av dina härliga alster! Kram på dej!

2007-10-06 @ 09:15:39
Postat av: Lindzi

Hoppas du får bra medicinsk hjälp! Du scrappar så fint och jag är som du vet impad av dina utskurna texter! Kram!

2007-10-06 @ 18:23:46
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Camilla

Hejsan.kom in via en länk från en scrapp sida.vad fina bilder du har lagt upp.fin blogg.läste om din migrän.hua.kan tipsa dig om botox.min vänninas make har/hade migrän och hans neurolog ger honom botox i pannan då och då.det fungerar alldeles utmärkt på honom.han har även blivit rynkfri.prata med din neurolog om detta.besvären försvann efter 2 veckor och han mår prima numera.ha det gotti gottgott.

2007-10-08 @ 04:20:19
Postat av: SannaF

Urk för migrän! Tycker synd om dig!

Ja jobbet kan ta musten ur en! Jag är ofta helt slut efter en dag på jobbet och det är inte alltid man orkar eller hinner pyssla när man kommer hem och barnen har kommit i säng...
Men kul att du verkar ha ett kul jobb!

Skickar en kram till dig!

2007-10-08 @ 19:38:18
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Mette

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig!
Den värmde! :)

Usch, vad jobbigt med din migrän...
Jag har också migrän då och då...
Men förut hade jag det varje månad i samband med min mens... Men jag pratade med min barnmorska och hon tyckte att jag skulle slute med p-piller så det gjorde jag och nu har jag migrän väldigt sällan!
Hur underbart som helst!

Tänker på dig och hoppas att du snart ska må bättre!

Kramen
Mette

2007-10-09 @ 09:57:12
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Karin

Hittade just in här och hamnade mitt i din migrän...har själv ätit betablockerare(Seloken) i massor av år och har Zomig nässpray+ smärtstillande....vilken röra!! Men så får jag också akupunktur och det är absolut det som varit bäst (tror jag). Det tar inte bort migränen helt men den blir mycket lindrigare. Jaha,det som jag kom hit för: du skapar fantastiska layouter som är fulla av inspiration!!!Tack för titten.
Hälsar Karin

2007-10-09 @ 19:49:30
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback