Salyvase & sommarminne i dubbelform

Nu har jag varit lite frånvarande för jag har dels varit på uthyrarmöte i Trollhättan ett par dagar och så håller jag på att jobba med ett minialbum för Lektyg & Hantverk till nästa helgs scrapmässa i Göteborg.

Jag har gjort en dubbel-LO till ScrapAddicteds dubbel-LO tävling iaf.
image355
De kan tas upp större genom att klicka på de små bilderna:


Jag har kört skorv-behandling på barnen här idag och skorven försvann men håret på Téa är så fett, trots 3 schamponeringar med Yes diskmedel. Såhär står det i bipacksedeln: "Om håret är långt bör det benas upp så att man på bästa sätt undviker att få salvan i håret." Hur tusan kan man undvika att få salvan i håret när det är just i hårbotten som den ska sitta?? "Kamma med finkam bort skorven och salvan. Tvätta sedan med milt schampo så många gånger som behövs för att få bort resterna av salvan." Man undrar hur många ggr man ska behöva schamponera och hur många ggr man kan tvätta håret på en liten tjej som skriker och i vild panik vill sticka ur badkaret utan att det sätter spår... Jag måste dokumentera detta så att jag aldrig gör om det! Det är inte värt det.
Har ni något bra tips om hur man blir av med Salyvasefett i håret mottages de tacksamt.

Inskolning på dagis går allt bättre. Téa är ju inga problem men Gabbe har haft det lite kämpigare och han försöker nästan krypa under skinnet på mig så klängig är han. Det är som om han vill ta igen varje liten sekund med mig för den tiden han varit på dagis.

På tal om dagis.. Själva ordet.. Jag tycker att det är mer praktiskt att säga än förskola.. Jag vill poängtera att jag uppskattar förskolepersonalens kunskaper, kompetens och utbildning och det är absolut inte så att jag med ordet 'dagis' lägger någon värdering på verksamheten eller personalen. Vill bara säga det. Det är helt enkelt bara lättja och att jag kanske är något skadad från den tiden då det faktiskt hette dagis. Vi läser ofta böckerna om Emma för Téa och "Emmas första dag på dagis" & "Emmas dagis" var jättebra för att förbereda Téa på vad som skulle komma efter sommaren.

Det var altl från mig i afton.
Hoppas alla mina kära bloggläsare har en trevlig helg!
/Anna

 


Kommentarer
Postat av: madeleine

vilken underbar dubbel-lo! så många foton! det verkar sanslöst med salvan... inte ska det vara så! har däremot inga som helst tips att ge... ordet dagis är ju något som nästan alla använder, förutom möjligen cheferna över förskolan... sköt om dig. kram.

Postat av: Malin

härlig layout morfy! hoppas att inskolningen för Gabbe går bättre och bättre... jag förstår hur du har det-
jobbigt när det blir klängigt... och särskilt för honom själv *kramar*

2007-09-09 @ 09:00:51
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Smarre

Absolut underbar dubbel! ÄLskar färgerna också.
Jag håller med dig lite om dagis vs förskola. Jag vill också gärna säga dagis trots att jag själv är utbildad pedagog. Men för mig handlar det om vad som fungerar för de människor jag pratar med och för de flesta verkar förskola betyda 6-års...

2007-09-09 @ 10:35:50
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Emilia

Wow, vilken underbar dubbel!! Skönt att det går bättre o bättre med dagis!

2007-09-09 @ 17:07:30
URL: http://lantisen.blogspot.com
Postat av: Nina

Vad snyggt du har fått till dubbeln med så många bilder!!! Jag är riktigt impad (what else is knew when it comes to your scrapping... ;-)) Jag gillade särskilt stjärnpappret högst upp och hur du lagt de tre översta bilderna till vänster lite över det mönstrade pappret. Det ger så mycker mer liv i lo:n.
Skönt att det går lite bättre på dagis och jag hoppas att det går ännu mer åt bättre-hållet! Dagis... Jag förknippar det ordet med något väldigt positivt. Ett väldigt mjukt, mysigt och varmt ord. Jag lägger inte heller i några värderingar, för numera tycker jag att man förutsätter att personalen har rätt kompetens.
Kramar!

2007-09-10 @ 19:43:52
URL: http://papperspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback