Fredag...

Idag var det som en måndag på jobbet med en telefon som gick varm, en och annan irriterad person, några underbara och några problem att lösa. En man från forna Jugoslavien berättade att det, för iaf 10-15 år sedan när han bodde där, var ett extra tillägg på lönen för dem som arbetade på ett kontor med mottagning. Inte för dem som satt ett rum innanför utan för dem som satt öppet för mottagning. Det är kanske nåt jag ska ta upp på stundande löneförhandling? ;-)

Åkte direkt från jobbet till optikern och fick fixat nya glasögon eftersom Gabbe trampat sönder de gamla. Borde kanske skaffa drulleförsäkring?

Åkte vidare till Ica snabbt snabbt innan dagis för att slippa dra runt på barn som vill sortera tablettaskar eller tjata om densamma. Träffade en gammal kompis där som flyttat till samma område som jag - vi bestämde att vi ska träffas snart, lite mer organiserat.

Vidare till dagis, passerar ett farthinder och bilen börjar skrapa och låta i svängarna, sedan smälla och braka. Går ur bilen och upptäcker att avgassystemet svajar och är löst. Hämtar glada, go'a ungar på dagis och ringer meckaren - lyckas få en tid direkt. Ringer barnens kusin som får vara barnvakt och lämnar bilen för att komma tbx 1½ timme senare och det är fixat. Billigt för att vara bilsammanhang, jag vet, men ändå är det surt att lägga fram 650kr när man kunde haft så mycket roligare med dem. Eller... jag är väldigt glad för min bil, den gör mig så fri.

Trött men nöjd med dagen är jag och imorgon är det en mysig scrapträff i Bohus som hägrar.
Lite layouter ska jag visa innan de nya scrapträffslayouterna kommer. ;)



Jag hade tänkt göra ett blad för varje månad till Gabbe, men jag kom till hans 3 månadersfoto och sedan blev det inget mer och fotona blev bara liggandes så jag gjorde nåt drastiskt - klämde ihop resten och gjorde en dubbellayout. image552

En utmaning på Scrapinspiration.se - att scrappa om temat blogg. Från mig blev det om något jag bloggade för inte så längesedan. Fotona blev konstiga i scannern.. Pilen är en pappersbeklädd pil från ett chipboardalbum från
Lektyg & Hantverk.
image553

Ett kort till min en vän som fått en liten bebis. :)
image554

Trevlig helg alla och missa inte bloggfesten som börjar imorgon på scrapinspiration!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback