Hurra & vardagssnack

Kolla detta smaskiga scrappaket:


Det har jag vunnit i en utlottning i
Sandras blogg. Vilken lyckost jag är! :D

En arbetsvecka går mot sitt slut. Det har varit MYCKET att ta igen på jobbet efter semester och ibland undrar jag om det ens är värt att ha semester... men när man tänker på hur mysigt det är att vara hela dagarna med barnen så är det absolut värt det.

Téa fyller 4 på tisdag och det märks så otroligt tydligt. Trots! Jag har läst i Malin Alfvéns Trotsbok om typiska fyraåringar och ja... vad kan man säga - hon följer mallen ganska väl. En juvlig, älskvärd prinsessa som på två sekunder byter skepnad till att undra hur det kommer bli den dagen hon blir fjortis.. I morse var det STOR dramatik - hon ville inte ta på sig kläderna och kastade sig gråtande in under soffbordet och skrek. Vi gjorde klart att det inte var acceptabelt att göra så och i ett nafs så blev hon liten baby och väldigt mammig, sedan studsade hon glad och munter till dagis som om inget hade hänt. Här gäller det att hänga med i svängarna.

Jag har varit duktig att börja med promenader. Det blir 30 minuter powerwalk varannan dag medan Nicko lägger barnen. Det är SÅ skönt att komma ut och rusha och rensa tankarna. Jag har en del funderingar om jobbet och då är det så skönt att "sortera" eller bara ha ett meditativt flyt av tankar som snurrar i hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Kicken

Vad kul att vinna!

Så fina saker vill också vinna ;)

Har en sak åt dig i min blogg =D

Kramizzz Kicken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback