Slutat med napp

Téa har slutat med napp! Det gick så lätt att jag inte trodde att det kunde vara på riktigt och sparade alla napparna i en låda för säkerhets skull. Det var en kväll, för ungefär en månad sedan, när vi borstade tänderna på henne och insåg att vi måste försöka få henne att sluta med napp innan hon får problem med bettet... hon har redan korsbett så man vill ju inte att det ska bli svårt för henne att tugga.

Hursomhelst så förklarade jag för henne att det vore bra att sova utan napp eftersom tänderna blir så konstiga. Eftersom Téa är lite rädd för det där med att tappa tänder, som hon har sett att kusinen har gjort, så associerade hon konstiga tänder med att tappa tänderna. Jag förklarade naturligtvis att hon inte skulle tappa sina tänder förrän hon blir lika stor som sin kusin, bara att hennes tänder blir konstiga av nappen.

Hon vaknade till på natten, gnyggde till lite och ville ha napp, men jag höll om henne och strök henne över håret så hon somnade om igen. Hon har frågat då och då efter napp till kvällen, men det har gått bra att säga att tänderna blir konstiga av nappen och att hon nu har slutat med napp. Hon är väldigt stolt över det nu.

I förmiddags kändes det som ett bra läge - jag tog fram alla napparna och frågade om jag fick ta kort på henne med alla napparna eftersom hon varit så duktig att sluta med napp. Det tyckte hon var kul. Jag fotade klart och sedan gav hon mig alla napparna och studsade ut på altanen och blåste såpbubblor.

Ser ni vad stolt hon ser ut? Jag är mest lättad och förvånad hur lätt det gick att sluta med napp.







Tusen tack för mysig dag med pyssel igår
Åsa, det var balsam för själen.

Zanya, det var jättekul att träffas idag och nästa gång hoppas jag det blir en längre stund. ;-)

Kram,
Anna

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Så duktig Téa är!!!

& vilka fina "Jomma layouter" du gjort :)

Jadu,spillbitar är som hundskit,finns överallt & svårt att få bort ;)

Postat av: Mette

Utav min tre barn var det nog Adam som var mest beroende av sin napp... Men när han slutade så la vi dem alla i ett stort kuvert och så sa jag att vi skulle skicka dem till tomten, och det fungerade bra! Han var så himla duktig och frågade aldrig efter sina nappar igen. .)



Underbara BOM alster i förra inlägget. Jag förstår att det blir mycket att scrappa om sig själv varje vecka, men samtidigt är det ju kul sen att ha allt i ett album och kika tillbaka på! Tänk vad kul för dina barn! :)

2008-08-08 @ 09:27:53
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Åh så fina fotona blev!! Kul! :-) Hon är verkligen jätteduktig! Det var så mysigt att få umgås med er så många mysiga timmar i onsdags!! Tack tack! :-) Kraaaaam!

2008-08-08 @ 09:43:31
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: madeleine

Så svårt det måste vara ändå... min lillasyster hade hur många nappar som helst bl a en som skulle sitta på stortån (?) på natten. Grattis Téa att du klarade det! Kram

2008-08-08 @ 11:13:21
URL: http://maddesigno.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så skönt att det gick så bra. Fotona är helt underbara!!! kram

2008-08-08 @ 18:14:37
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Vad duktig Téa är! Här har lilla damen också slutat med nappar och i belöning (muta) fått en chockrosa Hello Kitty-sparkcykel. s



kram!

2008-08-08 @ 20:28:09
URL: http://anaberscrap.blogspot.com
Postat av: Nina

Duktig tjej!!! Modigt av mamman att ta fram napparna igen för att få en bild. ;-) Att det gick så bra antar jag är ett tecken på att Téa verkligen var mogen för uppdraget... Hon är ju hur söt som helst! Vilket underbart hår!!!



Kramar, Nina

2008-08-10 @ 14:16:57
URL: http://papperspyssel.blogg.se/
Postat av: Linnéa



Tjoho! Skönt med napparna! Vi gjorde påskharen till bad guy förra året, Thea hade lagt sina nappar i ett ägg, sen under natten kom Påskharen och bytte ut det mot ett mycket större, med godis o leksaker i! En enda gång därpåföljande kväll frågade hon efter nappen, och sen inget! Dom kan vara så himla duktiga ibland! :) Ha de gott på er!!

2008-08-10 @ 17:37:33
URL: http://linneasallkaronen.spaces.live.com
Postat av: Jimmytanja

NICE AND WONDERFUL SITE

2009-06-17 @ 07:33:10
URL: http://jimmytanja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback