Härliga julkort & barnen

Tack alla snälla, söta, rara som skickat julkort till mig/oss! Jag älskar verkligen julkort och har suttit tillsammans med barnen idag och tittat på allihop  - så fina, både scrappade och foto-julkort. Tusen tack!!

Gabbe har växlat i humör väldigt mycket senaste dagarna och det är en släng trots som kommit över honom. Det går inte att diskutera och förhandla så mycket med en liten kille som inte ens fyllt tre än, vi är bara konsekventa och säger nej till t.ex. saft på kvällen. Det slutar alltid med att han är så arg att han inte får som han vill, smäller handen hårt i väggen, bordet, stolen.. så blir han så olycklig så olycklig och så sitter vi där och bara kramas. Det är inte lätt att vara en liten kille som hävdar sin vilja men det är heller inte lätt att vara förälder alltid och säga nej när man inte kan förklara varför.
Vi läste Mamma mu åker rutschkana ikväll och han somnade som en glad kille iaf - det känns bra.

Igår firade vi julafton i förskott med barnens kusiner som inte kan vara med på onsdag. Téa fick en liten söt tygdocka med ballerinakjol och långt garnhår i tofsar - det blev hennes favorit direkt och jag har ingen aning om varför men Téa gav henne namnet Ecko-Lotta Prinsessa. Lillskruttan har fått feber ikväll. Hon klagade över att det värkte över ögonen på henne och hon frös medan jag läste saga så jag frågade om hon ville ha strumpor på sig men hon ville inte det. Jag låg och värmde och höll om henne tills hon somnade.

Lite sugen på att scrappa är jag allt men matbordet är så fint utan allt pappersstök och det kan få vara så ett par dagar till.

Slut för idag - tack för idag!

Kommentarer
Postat av: Daniela

Åh lilla gumman då, inte kul med feber nu när det är 2dagar til jul inte. Hoppas hon kryar på sig riktigt fort lilltjejen. Och Gabbe då haha, lilla trotsisen ;) haha sötunge juuu. :P



Åh du, du kallar mig för vinnartoka. Men yay, du har ju vunnit ett dekorationspaket från skrotboken!! Yay GRATTIS gumman!!!!



Kram

Postat av: madeleine

God Jul! Det låter lite som influensa... Min son fick också ont i ögonen, feber osv. Kram.

2008-12-23 @ 09:44:47
URL: http://maddesigno.blogg.se/
Postat av: Sonja

Hej Anna! Vill bara passa på att önska Er alla en riktigt God Jul och hoppas lilla Téa frisknar till. Mycket barn som är sjuka nu har jag liksom hört. Finns det förresten nåt mysigare än att läsa sagor för de små liven! Jag älskar det! T o m grannens barn kommer hit ibland och vill att jag ska läsa för dem. Det är härligt! Och varje jul blir det många hårda paket (böcker) till mina älskade barnbarn.I jul åker vi förresten ner till Skåne och Svarte utanför Ystad där 2 av dem finns. Ha det så gott nu Anna och så hoppas jag tomten hittar hem till Er. Kram från Sonja

2008-12-23 @ 12:56:53
Postat av: Sanna

Tack snälla för det underbara julkortet! Ni är så fina hela familjen! Ha en riktigt härlig julafton! kramkram

2008-12-23 @ 16:45:14
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack så jättemycket för det superfina julkortet!



Krya på er och ha en skön jul!



Kramar, Nina

2008-12-24 @ 10:46:48
URL: http://papperspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback