Sentimental

Nicolas har gått över till min lillebror för att kolla film och jag kikar på faddergalan och blir alldeles förfärad över hur barn och kvinnor har det runtom på jorden. Jag blir uppriktigt ledsen och önskar att vissa kulturer kunde få mer kunskap och också att de kunde bli mer mottagliga för kunskap om kvinnor, anatomi och sexualitet.

Såg på Oprah en eftermiddag.. inte mitt favvoprogram men ibland fastnar man bara.. Det handlade om en flicka, Elissa Wall http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0061628018, som växte upp i en sluten sekt och blev bortgift när hon var 14. Så... trångsynthet och obehagliga saker förekommer i väst också, men tack och lov i mindre skala.

Hursomhelst så tänkte jag finna lite julstämning på kvälskvisten och  sätta på en mixad julplatta men kan inte hitta den!!! Upprörande! Hittade dock singeln Önska dig en stilla natt med Bo Kaspers. Jag förstår att jag är bedrövligt gammal och sentimental när jag ser att den utgavs 1997 - den känns fortfarande ganska ny. *s*

Hittade den tyvärr inte på You Tube, men texten är typisk Bo Kaspers och melodin är vacker.

Önska dig en stilla natt
Även en juldagsmorgon glimmar
Finn en plats där det är varmt
Härlig blir jorden, några timmar
Välsigna barnet och hans mor
Hoppas att far är hyfsat nykter
Ge en stund av sinnesro
Till dem som grubblar alltför mycket
Önska dig inget eller allt
Önska dig en stilla natt

Nu tändas tusen juleljus
Och bakom fönstret skymtar prakten
Du kom ihåg och tänd ett ljus
För dem som behöver änglavakten
Önska dig inget eller allt
Önska dig en stilla natt

/ Anna som önskar er alla en stilla och vacker natt, hoppas att snön vill falla i stora mjuka flingor och lysa upp morgondagen.

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Åh ja den är så vacker!! Lyssnade på den igår faktiskt. :-) (Nästa år måste vi hitta en BKO-konsert å gå på!)

När jag va på kurs i Sth lyssnade vi på föreläsaren till boken 'Sektbarn'...huva säger jag bara! Jag gick genom stan helt tom efteråt. Det läskiga är ju att det sker så mycket i vårt egna land. :-(

Många kramar!

Postat av: Anders Hagström

Ja, absolut... Du måste verkligen prova laga det!

Du kommer definitivt inte ångra dig :)

2008-12-14 @ 16:18:56
URL: http://kingofthestreet.se
Postat av: Annika

Önskar Dig en underbar Tredje Advent!!



Kramar i MASSOR!

2008-12-14 @ 16:19:01
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Anders Hagström

Åh, tack!

Det var roligt att höra!



Lagt till dig också precis :)



Fotade igår när jag gjorde en riktigt onyttig kvällsdryck, lägger upp under kvällen (efter redigering) så kolla in senare :)

2008-12-14 @ 16:30:12
URL: http://kingofthestreet.se
Postat av: Annika

Efter att ha strykt 8 timmar insåg jag att antingen ska jag sluta stryka allt eller anställa någon, för shit vilket jobb...



Älskar den texten!!



kramis

2008-12-15 @ 01:37:25
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback