Status

Det gick bra på akuten idag men läkaren tyckte inte att det var tillräckligt akut utan att jag kunde vänta på en remiss. Lite nya prover togs och levervärdet har sjunkit. Man har kommit fram till att jag har två åkommor - inflammation i bröstbenet, Tietzes, och något med magen som ännu är okänt men man ska titta på lever och galla med ultraljud och hittar de inget där så blir det gastroskopi - urkasburkas.

Var på jobbet en stund på eftermiddagen. Mådde väldigt illa men med lite Postafen gick det bra och jag kunde äta lite av julmaten iaf, sillen och räkorna var en riktig höjdare!

Julklapparna från företaget var superfina i år och verkligen användbara - en svart, snygg, resväska och kabinväska till och ett fint påslakanset. Det roliga är att min gamla resväska är trasig och jag har funderat på att köpa en ny men har inte haft användning för någon än och senast igår satt jag och Nicko och pratade om att det skulle vara härligt med lite nya sängkläder. :D Lyckträff!


Kommentarer
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



Vad kul att du blev nöjd med dina julklappar från jobbet. Jag har köpt julklappar idag till mina anställda som de ska få på lördag när jag bjuder på middag hemma.

Hoppas allt blir bra med dig, inte kul att vara dålig.

Många kramar Åsa

Postat av: ÅsaB

Vilka grejer man kan råka ut för, inflammation i bröstbenet!? Jobbigt att inte veta vad som är fel kan jag tänka mig, men bra att de håller koll på dig i alla fall. Hoppas hoppas du snart blir bättre. Kikade på dina julkort nedan också, sååå fina! Kram Å

2008-12-19 @ 08:09:26
URL: http://scrapsystrar.blogspot.com
Postat av: skogs-tolva

Åh fy! Gastroskopi har jag gjort en gång och jag säger bara det- inte en gång till, då får de knocka mig först....

Lycka till.....

2008-12-19 @ 15:21:24
Postat av: ÅsaF

Två åkommor på samma gång...gaaah! Va typiskt! Inte undra på att läkarna haft svårt att bedöma vad det är. Hoppas de är på rätt spår nu och att du snart mår bra igen!! Kramkramkram

2008-12-20 @ 09:37:57
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Lena b e

Ja det kan man verkligen kalla lyckträff, vilka toppenbra julklappar!! Fy vad tråkigt att du inte får vara ok i magen, det är inget vidare roligt.

Å stackare - gastroskopi, fy f-n säger jag bara!! Jag har gjort det en gång å aldrig mer!! Hoppas du kryar på dig snart!

Julkramar från mej.

2008-12-22 @ 12:58:48
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback