Den Nya Influensan skapar humor.. :D




Patient 0:



Jag känner mig inte särskilt orolig för Svininfluensan eller den Nya Influensan som den ju numera ska kallas. Jag har läst på en del för jag kan inte riktigt lita på media, de vill gärna salta lite och dramatisera.

Det är klart att det är tragiskt med de dödsfall som varit och oroväckande att det snart är uppe i en pandemisk nivå, men ingen i varken Nya Zeeland eller USA har dött, förutom den flickan som hade blivit smittad i Mexico och dog i USA, men annars är det ingen av de andra insjuknade som dött och inte mått sämre än en vanlig ordentlig influensa. Det är bara i Mexico som man än så länge har dödsfall och man undrar varför. Har de sämre immunförsvar? Är det miljön som påverkar? Man undrar.. Jag blir nyfiken. Inte så sugen på att åka till Mexico dock, men det har jag iofs aldrig varit - sydamerika lockar inte alls.

Såg ett program från Botswana förut och DET blev jag sugen på... annars är Kreta, Blue Village med Bamseklubb och helpension inte så tokigt heller. ;)

Kram & hoppas alla har en fin valborgsmässoafton.

Grattis till Kungen får man lova att säga idag också.

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Ha en skön och lugn Valborg....

Kram Aase

Postat av: malin

ja jag håller med dig till 100% :) satt också och läste en del om den nya pandemin igår och, tja - det verkar som att värsta sättet som det kommer att drabba oss på är gnm att så många människor kommer att bli sjuka så att samhället inte fungerar som vanligt, typ alla arbetsplatser och då blir allmänheten lidande... och det är ju bra mycket lättare att ta än en vision om att alla som får den dör! :) att dagis, skolor, mataffärer, frisörer, vårdcentraler, fabriker osv stänger under en period kan man väl leva med... men vi får hoppas att vi klarar oss eller hur! oj vad långt det blev ;) kram på dig vännen, hoppas att du får en fin helg!!!!

2009-05-01 @ 10:19:51
URL: http://mallafors.se
Postat av: M

Hej!

Klart du skulle vara med, du är ju en inspirationskälla! Ja, ska bli så roligt att få hem första paketet! Jag har inte riktigt lärt känna mig själv scrapmässigt heller så bra att inte bara köpa saker själv utan få lite utmaningar med andras färdiga paket :)

Håller med dig om svininfluensan. Media vinner ju på att det blir lite domedagsstämning för det är ju mer "spännande". Men som jag har förstått det handlar det om en vanlig influensa, bara att den sprider sig snabbt så det värsta som kan hända är att många blir sjuka. Kan ju iofs också vara jobbigt, men det kommer ju inte vara någon massdöd iaf :)

Kram på dig och hoppas du haft en trevlig valborg!

2009-05-01 @ 14:27:11
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Veronika

Vilka bilder du lyckats att få tag på! Den med Puh var bäst! :)

Kram

2009-05-03 @ 15:02:51
URL: http://veronikayngwe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback